تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 اسفند 1399 ساعت 05:51

چطور برای ورود به بازار کار آرایشگری آماده شویم؟

حرفه آرایشگری یکی از شغل های پرطرفدار و پردرآمد است که امروزه افراد زیادی را به سمت خود کشانده است. آرایشگری در واقع به چندین رشته تقسیم می شود که علاقه مندان می توانند بر اساس علاقه و توانایی خود یک یا چند رشته را انتخاب کرده و در آن حیطه فعالیت کنند. اما سوال اصلی که بسیاری از هنرجویان این رشته در آغاز فعالیت خود مطرح می کنند، این است که چگونه می توان وارد بازار کار آرایشگری شد. ما در این مقاله مراحل ورود به بازار کار آرایشگری را به صورت قدم به قدم توضیح داده ایم. اگر شما هم از علاقه مندان به این حرفه بسیار جذاب و هیجان انگیز هستید، این مطلب را از دست ندهید.  

 

ورود به بازار کار رشته آرایشگری: 

مهم ترین و اولین قدم برای ورود به بازار کار رشته آرایشگری، کسب مهارت و تخصص لازم در یک یا چند رشته خاص استبرای شروع کار ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام رشته برای شما مناسب است، سپس در یک آموزشگاه حرفه ای و معتبر ثبت نام کنید و دوره آموزشی مربوطه را بگذرانید. در ادامه تمام مراحل ورود آموزش و ورود به بازار کار به طور مفصل توضیح داده شده است: 

۱- انتخاب رشته مناسب 

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که برای ورود به حرفه آرایشگری، ابتدا باید کدام رشته ها را یاد بگیریم. در پاسخ باید بگوییم که به عنوان یک آرایشگر باید در ابتدای فعالیت خود به دنبال رشته هایی باشید که بیشترین طرفدار را دارند. همچنین اگر سرمایه زیادی برای شروع کسب و کار خود ندارید، بهتر است رشته هایی را انتخاب کنید که به سرمایه زیادی نیاز ندارند. در این صورت می توانید با حداقل سرمایه کار خود را شروع کرده و کسب درآمد کنید. در زیر به ۴ رشته پرطرفدار و مهم در حرفه آرایشگری اشاره کرده ایم: 

شینیون مو 

گذراندن دوره های آموزش شینیون که در سطوح مختلف برگزار می شوند، برای هر آرایشگری به عنوان یک تخصص، نیاز است. در این رشته شما باید با انواع موها، نحوه نگهداری و فرم دادن به آن ها آشنا شوید. همچنین شما باید انواع فرم صورت را بشناسید تا بتوانید بر اساس آن مناسب ترین مدل شینیون مو را انتخاب کنید. شینیون مو از آن دسته از رشته های پرطرفدار است که برای شروع به سرمایه و ابزار زیادی نیاز ندارد. بنابراین به سادگی می توانید کار خود را آغاز کنید. 

 

اصلاح صورت 

اصلاح صورت نیز یکی از رشته های پایه ای در دوره های آرایشگری محسوب می شود. این تکنیک و حرفه تقریبا نیاز اساسی تمام بانوان را برطرف می کند و از همین رو مخاطبان زیادی دارد. لذا دانستن آن برای تمام آرایشگر ها الزامی است. در این دوره ها می آموزید که چگونه با توجه به نوع پوست و نحوه رویش موها، صورت مشتری را به بهترین شکل و با کمترین درد اصلاح کنید. آموزش اصلاح صورت می تواند راهی ساده و بدون نیاز به سرمایه زیاد برای ورود به حرفه آرایشگری باشد. 

 

بافت مو 

زیبایی مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره و مرتب بودن ظاهر افراد داردبافت مو یکی از روش های بسیار موثر برای نگهداری، مرتب کردن، و زیبایی مو است. همچنین، امروزه از بافت مو برای بسیاری از مدل های شینیون مو استفاده می شود که زیبایی دوچندان به موها می بخشدبنابراین آموزش بافت مو می تواند راهی برای ورود به بازار کار آرایشگری و کسب درآمد باشد. البته باید توجه داشته باشید که هر روزه مدل های جدیدی وارد دنیای مد و فشن می شوداز این رو، بسیار مهم است که همواره از مدل های روز اطلاع داشته باشید 

 

فیبروز ابرو 

بسیاری از خانم ها همواره از کم پشت بودن ابروهای خود شکایت می کنند و به دنبال راهی برای پرپشت و زیباتر نشان دادن آن هستند. فیبروز ابرو یکی از روش هایی است که می توانید بوسیله آن ابروها را به فرم دلخواه خود درآورده و آن را پرپشت تر از آنچه هست نشان دهید. برای اینکه به عنوان آرایشگر بتوانید این تکنیک ها را بیاموزید لازم است در دوره آموزشی آن شرکت کرده و تخصص لازم را نزد اساتید حرفه ای آموزش ببینید. 

 

 میکاپ 

میکاپ یا گریم نیز یکی از رشته های پرطرفدار آرایشگری است که می تواند درآمد بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. در این رشته، علاوه بر یادگیری تکنیک های مربوطه، استفاده از ابزار و مواد با کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد. شما در دوره های آموزش میکاپ علاوه بر شناخت انواع پوست، فرم صورت، تکنیک های کانتور و ... با بهترین و باکیفیت ترین لوازم آرایش آشنا شده و روش استفاده از آن ها را می آموزید. 


 

۲- انتخاب آموزشگاه خوب 

انتخاب یک آموزشگاه خوب برای گذراندن دوره های آموزش آرایشگری می تواند بسیار مفید باشد. زیرا هنرجو به بهترین شکل آموزش می‌بیند،‌ با چالش های بازار کار آشنا می شود، و به راحتی می تواند وارد این عرصه شده و کسب و کار خود را آغاز کندشما در یک آموزشگاه خوب می توانید از صفر تا صد موضوع را فرا گرفته و با تمرین بر آنها مسلط شوید 

 

۳- دوره کارآموزی 

پس از اینکه آموزش های لازم را پشت سر گذاشتید، نوبت آن است که فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کنیدیکی از بهترین راه ها برای این منظور، گذراندن دوره کارآموزی نزد آرایشگران و اساتید حرفه ای است تا در ضمن کار و آشنا شدن با چالش های واقعی کار، از تجربیات و مهارت های آن ها نیز استفاده کنید. 

 

۴- همکاری با سالن های زیبایی 

این کار برای کسانی که داری سرمایه کافی برای افتتاح سالن را ندارند، بسیار مفید است زیرا ضمن به دست آوردن تجربه، می توانند درآمد قابل توجهی را بدست بیاورند. 

 

معرفی آموزشگاه دترلند 

همانطور که گفتیم، انتخاب آموزشگاه مناسب و شرکت در دوره آموزشی آرایشگری از مهم ترین قدم ها برای ورود به بازار کار این حرفه است. از همین رو، ما آموزشگاه آرایشگری دترلند را به شما پیشنهاد می کنیم. آموزشگاه دترلند از جمله آموزشگاه های معتبری می باشد که می تواند مهارت های لازم را آموزش داده و شما را برای ورود به بازار کار آماده کند. این آموزشگاه سرفصل های آموزشی خود را در سطوح مختلفی ارائه می دهد تا افراد بدون هیچگونه پیش نیازی بتوانند در آن شرکت کنندیکی دیگر از ویژگی های مثبت این آموزشگاه، ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای مربوط به رشته مورد نظر شماست که با استفاده از آن می توانید کسب و کار خود را داشته باشید. همچنین، استفاده از آخرین متد، اساتید با تجربه و حرفه ای، پشتیبانی و رفع اشکال سریع از مزایای منحصر به فرد این آموزشگاه آرایشگری می باشد. 

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت دترلند به آدرس Deterland.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید. 

637 نمایش

نظر دادن