تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 خرداد 1398 ساعت 13:35

داور فوتبالی که پیک موتوری است! +عکس

داور درجه یک فوتبال ایران گفت: به عشق داوری در فوتبال در پیک موتوری کار می‌کنم.

سعید کرمی داور فوتبالی است که به زودی با عنوان داور ملی در فوتبال کشور معرفی خواهد شد. این داور که در حال حاضر داور درجه یک فوتبال ایران است در سال بیش از ۸۰ مسابقه را در فوتبال باشگاه‌های تهران و لیگ دسته سوم کشور قضاوت می‌کند. با این حال او برای امرار معاش در پیک موتوری کار می‌کند.

سعید کرمی در مورد شرایطش گفت: من در باشگاه‌های تهران در همه رده‌ها قضاوت می‌کنم. در مسابقات توابع استان تهران هم در رده بزرگسالان حضور دارم. در سطح کشوری هم قضاوت می‌کنم و در لیگ دسته سوم سوت زده‌ام.

وی در مورد مبلغ درآمدش از داوری فوتبال گفت: سالیانه حدود ۵ میلیون تومان حق‌الزحمه داوری‌ام می‌شود که ۵ درصد از آن مالیات کم می‌شود. البته بابت قضاوت‌های فصل گذشته هنوز یک ریال هم نگرفته‌ام.

کرمی در مورد اینکه سخت نیست که ضمن داوری در فوتبال در پیک موتوری هم کار می‌کند، گفت: من به عشق داوری در پیک موتوری کار می‌کنم زیرا اگر بخواهم شغل دیگری انتخاب کنم نمی‌توانم در داوری فوتبال فعالیت داشته باشم. کمتر شغلی شما سراغ دارید که در ماه بتوانید چند روز مرخصی بگیرید. من حتی می‌توانستم در جهاد کشاورزی هم مشغول به کار شوم. اما ممکن بود دیگر نتوانم در فوتبال داوری کنم. به عشق داوری روی موتور کار می‌کنم.

وی تصریح کرد: داوری در فوتبال فقط عشق است و گرنه درآمد زیادی ندارد. بدو بیراه و ناسزا هم می‌شنویم. شاید اگر سالی ۱۰ میلیون تومان هم بدهند خیلی از افراد حاضر نباشند سوت داوری را در دست بگیرند اما من با عشق داوری می‌کنم و به زودی هم داور ملی کشور خواهم شد.

این داور در مورد میزان دستمزد قضاوتش در فوتبال باشگاه‌های تهران گفت: داور وسط حدود ۹۰ هزار تومان بابت هر بازی حق‌الزحمه می‌گیرد. در توابع بزرگسالان هم در استان تهران حدود ۱۰۰ هزار تومان بابت هر قضاوت به داوران پول می‌دهند. البته این پول گاهی اوقات به موقع هم پرداخت نمی‌شود.

منبع: فارس
1708 نمایش

نظر دادن