تاریخ انتشار: شنبه, 28 ارديبهشت 1398 ساعت 17:43

کاهش قیمت خودرو با واردات خودروی دست دوم خارجی

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: می‌توان با واردات خودروی دست دوم بازار خودرو را سامان داد چراکه قشر متوسط جامعه نیز توانایی خرید این خودروها را دارند.

رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تاثیرات واردات خودروی دست دوم خارجی بر قیمت خودروهای داخلی، گفت: با آزاد شدن واردات خودرو فضا روانی موجود در بازار تا حدودی آرام شده و می‌توان بازار را سامان داد ممنوعیت واردات پیام منفی به بازار ارسال کرده و جو روانی نامناسبی ایجاد می‌کند که باعث افزایش قیمت خودرو می شود.

نماینده مردم وزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه ممنوعیت واردات خودرو در جلسه سران قوا تایید شد اما به نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت مایل است واردات آزاد شود تا التهاب بازار تا حدودی سامان پیدا کند.

ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت‌های ناشی از کنترل نرخ ارز

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو به دلیل برخی محدودیت‌های ناشی از کنترل نرخ ارز بود، اظهار کرد: برخی صادرکنندگان در انتقال ارز به داخل کشور با محدودیت روبه رو هستند، بنابراین می‌توان با در نظر گرفتن شرایط ویژه بخشی از ارز حاصل از صادرت را به واردات خودرو اختصاص داد با تحقق این مهم از یک سو ارز به کشور باز می‌گردد و از سوی دیگر بازار خودرو در داخل ساماندهی شده و قیمت‌ها متعادل می‌شود.

وزارت صمت با واردات خودرو، بازار را سامان دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد:  بدنه کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با راهکارهایی مانند واردات خودرو بازار این کالا را سامان دهد.

وی ادامه داد: می‌توان با واردات خودروی دست دوم بازار خودرو را سامان داد چراکه قشر متوسط نیز توانایی خرید این خودروها را دارند از سوی دیگر این خودروها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با اقدامات کارشناسی و اخذ سیاست‌های ویژه می توان بازار داخل را از طریق واردات خودروی دست دوم ساماندهی کرد و قیمت ها را کاهش داد.

981 نمایش

نظر دادن