تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 اسفند 1391 ساعت 09:33

توضيحات امين زندگانی درباره سه روز بازداشتش در لبنان

امين زندگاني با روايت جزئيات بازداشت سه‌روزه‌اش در لبنان از تجربه بازي‌اش در فيلم "شهابي از جنس نور" در کشور لبنان و در کنار بازيگران عرب گفت

 

مهر: امين زندگاني با روايت جزئيات بازداشت سه‌روزه‌اش در لبنان از تجربه بازي‌اش در فيلم "شهابي از جنس نور" در کشور لبنان و در کنار بازيگران عرب گفت.امين زندگاني بازيگر سينماي ايران درباره تجربه حضور خود در لبنان و بازي در فيلم "شهابي از جنس نور" به کارگرداني محمدرضا اسلاملو گفت: با توجه به فضاي حاکم بر لبنان گمان مي‌کردم که کار کردن در اين کشور سخت باشد اما با مديريت خوب کاظم دارابي مدير توليد اين فيلم در لبنان و روح‌الله برادري مدير توليد بخش ايران و مشاوره ساير بزرگواران، کار بدون هيچ مشکل خاصي در موقع مقرر و طبق برنامه‌ريزي مسعود ميمي به پايان رسيد.
 
فضاي کارمان امن بود
 
وي در ادامه به تجهيزات جنگي براي فيلمبرداري صحنه‌هاي مختلف اين فيلم اشاره کرد و گفت: با وجود اينکه قرار بود براي فيلمبرداري اين فيلم از تجهيزات مشقي استفاده شود اما در طول کار از فشنگ‌هاي جنگي واقعي در فضايي امن و بي خطر بهره برديم و از جهت کارگرداني هم هيچ مشکلي براي آقاي اسلاملو به وجود نيامد. به همين دليل تصور من از لبنان با سفر به اين کشور براي بازي در فيلم "شهابي از جنس نور" تغيير کرد و با توجه به نگراني‌هايي که درباره حضور در جنوب لبنان وجود دارد زندگي مردم در کمال امنيت و آرامش در شهرهاي جنوبي لبنان در جريان است.
 
زندگاني در پاسخ به اين پرسش که پس از پايان فيلمبرداري "شهابي از جنس نور" چند روز اجازه خروج از آن کشور را نداشته است؟ گفت: به دليل مشکلات رواديد سه روز در اين کشور در بازداشت بودم تا مشکل حل شود و خوشبختانه در اين مدت هم برخورد خوبي با من داشتند و يک شب در حراست فرودگاه ماندم و دو شب ديگر هم در مکاني به نام" دارالامن" سپري کردم پس از آن هم با پيگيري‌هاي کاظم دارابي مديرتوليد اين فيلم در لبنان و آقاي قنادزاده کنسول محترم و بسيار دوست داشتني ايران در لبنان به ايران برگشتم که جا دارد تشکر ويژه اي از اين دو بزرگوار از طريق اين خبرگزاري داشته باشم.
 
اين بازيگر سينماي ايران در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به دلايل پذيرش بازي در اين فيلم سينمايي گفت: زماني که فيلمنامه را خواندم حضور در اين فيلم را براساس فيلمنامه دوست داشتم؛ چراکه علاوه بر وجود مفاهيم امداد غيبي و عمليات استشهادي در فيلم که في نفسه خوب بود، آنچه مرا براي حضور در اين فيلم ترغيب کرد وجود ديالوگي در اعتراض به عمليات انتحاري بود که عمليات‌هايي از اين دست را تکذيب کرده بود.
 
وي در پاسخ به اينکه آيا اين بخش از فيلمنامه در اجرا خوب از آب درآمد، گفت: آنگونه که انتظار داشتم به اين موضوع در اجرا پرداخته نشد و نگاهي گذرا به اين ماجرا شده بود. البته پرداخت به مسايلي از اين دست نياز به شناخت کافي از ابزار سينما و فيلمنامه دارد.
 
بازيگر فيلم سينمايي "شهابي از جنس نور" در پاسخ به اين پرسش که حاصل اين اثر سينمايي را چگونه پيش‌بيني مي‌کند، گفت: حاصل يک کار سينمايي بعد از توليد مشخص خواهد شد و معتقدم که اين فيلم بياني مستند و داستان‌گو دارد که بايد ديد روي ميز مونتاژ چه اتفاقي براي آن مي‌افتد. منتها آنچه در فيلمنامه وجود داشت هنگام اجرا در اتاق‌فکر دستخوش تغييراتي شد که اين تغييرات بر کليت اثر تاثير خواهد گذاشت.
 
سختي‌هاي بازي در فيلمي با زبان غيرمادري
 
اين بازيگر درباره تجربه بازي در اين فيلم با لهجه عربي گفت: تجربه سختي بود و من به عنوان يک بازيگر به هيچ يک از بازيگران توصيه نمي‌کنم که در فيلمي به زباني غيرمادري همه ديالوگ‌هايشان را بگويند. سختي اين نوع بازي اين بود که تمام بازيگران لبناني بودند و بايد به اشکال مختلف با آنها هماهنگ مي‌شدم.
 
زندگاني در ادامه افزود: رسيدن به اين امر مستلزم هماهنگي منسجم و مديريتي محکم و حساب شده در جهت تمرکز و ارتقاي کار بازيگر و فراهم کردن شرايطي ايده آل براي اجراي خوب هر صحنه از فيلمنامه است که متاسفانه اين شرايط هرگز در سينماي ايران براي يک بازيگر محيا نمي شود و به‌روز توليد شدن فيلمنامه در اتاق فکرهاي دور همي رخ مي دهد و اين پديده رسيدن به شرايط مطلوب را غيرممکن مي‌کند.
 
وي در پايان با اشاره به هم بازي شده با بازيگران لبناني افزود: نقش مقابل من "باسم مغنيه" يکي از ستارگان لبنان بود که بازيگري خوب و حرفه‌اي و دوستي همراه و صميمي براي من بود. به کمک او و آموزش‌هاي دوست خوبم مهدي فخرالدين که بازنويس فيلمنامه به زبان عربي نيز بود، توانستم به زبان عربي ديالوگ‌ها را بيان و بازي خود را به اجرا بگذارم. درنهايت اميدوارم کار به لحاظ کيفي خوب از آب درآمده باشد چون کار کردن در آن شرايط بسيار سخت بود.

 

1713 نمایش

نظر دادن