تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 آذر 1394 ساعت 13:50

عذرخواهی رسمی دولت ایران از عراق

سفیر ایران در عراق در دیدار با نخست‌وزیر این کشور، به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در مرز مهران (زرباطیه) از سوی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع)، عذرخواهی کرد.
خبرگزاری فارس: رسانه‌های عراقی از دیدار روز گذشته «حسن دانایی‌فر» سفیر ایران در عراق با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور خبر دادند و به نقل از بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق نوشتند که در این دیدار، سفیر ایران نامه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران درباره زیارت اربعین حسینی را تقدیم کرد.

خبرگزاری «النخیل» و پایگاه‌های خبری «خندان» و «المدی پرس» عراق با انتشار این خبر نوشتند: سفیر ایران نیز رسما از هرج و مرج ایجاد شده از سوی برخی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) در برخی گذرگاه‌های مرزی عذرخواهی کرد.

حسن روحانی نیز در این نامه از دولت و ملت عراق برای تامین امنیت و ارائه خدمات به زائران و صبوری آنها در این میزبانی تقدیر کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری، عبادی نیز گفت: به رغم جنگ عراق با داعش و شرایط دشوار حاکم بر این کشور، زیارت اربعین امام حسین (ع) با موفقیت انجام شد و به رغم خیل زیاد زائران، آنها امسال از امنیت و خدمات مناسبی برخوردار بودند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در 4 دسامبر از دولت و ملت عراق به دلیل میزبانی بسیار خوب از میلیون‌ها زائر اربعین حسینی (ع)  از جمله ایرانی‌ها تشکر و تقدیر کرده بود.

چند روز پیش از اربعین حسینی (ع) در عراق (پنجشنبه گذشته)، هزاران زائر ایرانی بدون روادید، وارد خاک عراق شدند که در پی آن، هرج و مرج و آشفتگی در مرز مهران (زرباطیه) ایجاد شد و وزارت خارجه عراق نیز به تهران اعتراض کرد.
2250 نمایش

نظر دادن