تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 آذر 1394 ساعت 13:15

بارش بیش از ۵۰ سانتی برف در محور اسالم به خلخال

در نیمه آذر چهره بسیاری از مناطق کشور زمستانی شد. ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به بیش از ۵۰ سانتی متر رسیده است.

به گزارش شبکه خبر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: روند کاهش دما تا اواسط هفته ادامه دارد و پیش بینی می شود دمای هوا در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز 5 تا 10 درجه و در شمال شرق نیز 10 تا 15 درجه کاهش یابد.

پلیس راه از مسافرانی که قصد تردد در مناطق سردسیر و کوهستانی را دارند خواست تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

هواشناسی هم از هموطنان خواست از توقف در کنار رودخانه ها خودداری کنند.

هشدار هواشناسی به ساکنان مناطق کوهستانی جنوب غرب کشور

سازمان هواشناسی درباره احتمال وزش تند باد و رعد و برق در مناطق کوهستانی جنوب غرب کشور هشدار داد و اعلام کرد: روند کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته آینده ادامه می یابد.

هواشناسی برای استان های غرب و شمال غرب کشور و دامنه های البرز ریزش برف پیش بینی کرد.

* مدارس پیش دبستانی و ابتدایی برخی شهرها در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به علت سرمای هوا و یخبندان در نوبت صبح امروز تعطیل شده است.  دمای هوای تهران نیز، امروز کاهش می یابد.

بنابراین گزارش، خلیج فارس و دریای خزر تا دوشنبه مواج و طوفانی است.

همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در محورهای کوهستانی کشور ضروری است.

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور، احتمال یخ زدگی و آسیب دیدن محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور گفت: پیش بینی می شود طی این مدت دمای کمینه در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور به زیر صفر درجه سلسیوس برسد و حتی در برخی از نقاط شمال شرق کشور

بیش از 15 درجه افت دما داشته باشیم.

او با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده به فعالان عرصه کشاورزی توصیه نمود: از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در  این چند روز به دلیل بارش و وزش باد خودداری نمایند، کندوهای زنبورعسل به مناطق زمستان گذران انتقال داده شود، از سیستم های آبیاری تحت فشار

مراقبت شده و گلخانه داران و مرغداری ها نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام نمایند.

این مسئول با توجه به کاهش نسبی دما و وزش باد در استان های گیلان، مازندران و گلستان تاکید نمود: در چیدن میوه مرکبات آماده برداشت تسریع به عمل آید و از  از صید ماهی  در استخرها و دریا در این ایام خودداری شود.

مدیریت پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به تسریع در برداشت محصول چغندر قند و پوشاندن چغندر های دپو شده افزود: محتویات داخل سم پاش ها تخلیه شود و در شمال و شمال غرب کشور نسبت به ترمیم نایلون ها و شیشه های سالن های تولید گلخانه ها و  تهویه و تنظیم

دما و رطوبت سالن های پرورش قارچ و انبارها اقدام گردد.

هواشناسی هواشناسی درباره کاهش محسوس دما

همچنین سازمان هواشناسی درباره کاهش دما 12 تا 17 درجه ای دمای هوا در استان های مازندران و گلستان هشدار داد.

 سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف در ارتفاعات غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان، جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای خبر داد.

این سازمان درباره احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در این استانها هشدار داد بارش برف در راه های ارتباطی استان های مازندران و مرکزی بارش شدید باران باعث قطع راه ارتباطی 30 روستای شهرستان کوهدشت استان لرستان شد.

هشدار آب گرفتگی معابر در ایلام، لرستان و شمال خوزستان ترافیک در محور ارتباطی مهران ـ ایلام به علت بارش باران و حجم بالای تردد خودروها نیمه سنگین است.

همچنین ترافیک درآزاد راه تهران - کرج - قزوین سنگین شده است بارش برف باعث لغزندگی جاده و ترافیک نیمه سنگین در محور هراز شده است.

بارش برف در گردنه اسدآباد همدان باعث کندی تردد در این محور شده است.

هواشناسی استان البرز به وقوع سیل و کاهش دما تا پایان هفته هشدار داد.

705 نمایش

نظر دادن