تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 آذر 1394 ساعت 09:43

۳۲ کشته در آتش سوزی چاه نفتی آذربایجان

گزارش‌ها حاکی از ان است که دستکم ۳۲ کارگر آذربایجانی در نتیجه آتش سوی یک سکوی نفتی در آب‌های جمهوری آذربایجان در دریای خزر کشته شدند. ۴۲ کارگر دیگر از این حادثه جان سالم به در بردند.

به گزارش خبرنگار «آخرین نیوز»، اگرچه مقامات آذري درباره تلفات احتمالي آتش‌سوزي در پلت‌فرم نفتي ساحلي در آب‌هاي آذربايجان سخني نگفته‌اند، اما گزارش‌هاي منابع مستقل حاکي از اين است که در اين حادثه 32 نفر کشته شده‌اند.

وب‌سايت ترند آذربايجان مي‌گويد: هواي طوفاني و موج‌هايي که ارتفاعشان به 11 متر مي‌رسد، عمليات نجات را با مانع مواجه کرده‌اند.

آتش‌سوزي در يک دکل در ميدان نفتي گونشلي در جنوب‌شرقي مجموعه نفت داشلاري آغاز شد. سوکار، شرکت نفتي دولتي آذربايجان، مي‌گويد: دليل اين حادثه آسيب رسيدن به يکي از لوله‌هاي گازي پلت‌فرم در پي وزرش باد شديد بوده است.

گروه مستقل "کميته حفاظت از حقوق کارگردان نفت" در گفتگو با رويترز اعلام کرده که 32 کارگر اين پلت‌فرم در آتش‌سوزي کشته شده و 42 نفر نجات يافته‌اند. سوکار هنوز اين ارقام را تأييد نکرده است.

خبرگزاري آذري (ARA) اعلام کرده است که 63 نفر روي اين دکل کار مي‌کرده‌اند، رقمي که با ارقام اعلام‌شده کميته حفاظت مطابقت ندارد.

598 نمایش

نظر دادن