تاریخ انتشار: جمعه, 13 آذر 1394 ساعت 15:25

پوتین: عاملان سقوط جنگنده روسی را مجازات می‌کنیم/ مجازات‌ها فراتر از تحریم خرید گوجه و خیار خواهد بود

  رئیس‌جمهوری روسیه با توجه به اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسیه گفت: تصمیم گرفته‌ایم عاملان این اقدام را مجازات کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

به‌گزارش شبکه خبری «روسیاالیوم»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی سالانه خود در برابر نمایندگان پارلمان این کشور گفت: به این نتیجه دست یافته‌ایم که اگر با تروریست‌ها در سرزمین‌های دور درگیر نشویم آن‌ها در درون مرزهایمان برای ما خطر ایجاد می‌کنند.

وی در این اجلاس دیدگاه و خط مشی کلی سیاست داخلی و خارجی این کشور را در سالیان آینده تشریح کرد.

این نشست، بیست و دومین سخنرانی یک رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ معاصر این کشور و نیز دوازدهمین سخنرانی سالانه «پوتین» محسوب می‌شود.

پوتین در این سخنرانی اعلام کرد که مجازات ترکیه به دلیل ساقط کردن سوخو روس در سوریه فقط به تحریم های اقتصادی محدود نمی شود و عرصه های دیگر را نیز در برخواهد گرفت.

رئیس جمهوری روسیه که سخنرانی اش از شبکه های سراسری این کشور از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه بطور مستقیم پخش می شد، خاطرنشان کرد: سران ترکیه فکر نکنند مجازات های روسیه به تحریم خرید گوجه فرنگی و خیار از این کشور محدود خواهد شد.

وی افزود: اقدامات روسیه در مورد ترکیه فقط به عرصه های اقتصادی محدود نخواهد شد و در آینده بارها به آنکارا یادآوری خواهد شد.

رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه می دانیم چه کسی در ترکیه از تروریست ها و تبهکاران نفت مسروقه از میادین نفتی سوریه را خریداری می کند، اظهار داشت: تروریست ها بخش قابل توجهی از درآمد حاصله از قاچاق نفت را در جریان اعمال تروریستی برای کشتار شهروندان ما و فرانسه و کشورهای دیگر به کار می گیرند.

وی افزود: اما ملت ترکیه مهربان و زحمتکش هستند و این را بدانند که هیچگاه ملت ترکیه را با سران رژیم این کشور برابر نخواهیم دانست.

پوتین گفت: این همدستی (سران ترکیه) با تروریست ها را هیچگاه از یاد نمی بریم. آنها(سران ترکیه) باید بدانند از پشت به ما خنجر زدند.

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمای سوخو-24 روسی توسط جنگنده اف-16 ترکیه گفت: این اقدام در حالی انجام گرفت که هر مساله مورد اختلاف را می شد از راه مذاکره حل و فصل کرد و آماده همکاری با ترکیه برای حل هر مساله ای بودیم.

رییس جمهوری روسیه گفت: خدا تصمیم گرفت سران ترکیه را از عقل و منطق محروم کند. اما ما هیچگاه سلاح را بر زمین نمی گذاریم و تا آخر با تروریست ها مبارزه خواهیم کرد.

سخنان امروز پوتین که در سالن «افتخارات نظامی» کاخ کرملین ادامه دارد دوازدهمین پیام سالانه وی در 15سال حکومت خود است و در آن حدود یکهزار نفر از سران و نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون و دولت و روسای نهادهای حکومتی و رهبران مذاهب سنتی روسیه حضور دارند.

1367 نمایش

نظر دادن