تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 آذر 1394 ساعت 18:20

هوای تهران و کرج آلوده است؛ بیرون نیایید!

مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که هوای این استان برای گروه های حساس و بیماران در وضعیت ناسالم قرار دارد، وضعیت هوای تهران نیز بهتر البرز نیست پیش بینی می شود هوای پایتخت تا ۲۴ ساعت آینده در شرایط ناسالم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس اطلاعات ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده ها افزوده شده است به این ترتیب وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار داد و به گروههای حساس توصیه می شود به جز در شرایط اضطراری از خانه خارج نشوند.

انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تابیست و چهار ساعت آینده در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند. توصیه می گردد در شرایط ناسالم افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب نموده و بقیه افراد باید فعالیت های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.

منصور رحمانیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در دو روز آینده جوی پایدار بر استان البرز حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد:این امر موجب افزایش آلاینده های جوی، کاهش کیفیت هوا و غبار آلود شدن هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان البرز خواهد شد و توصیه به هموطنان به وی‍ژه بیماران این است که جز در موارد غیرضروری از خانه های خود خارج نشوند.

به گفته وی، از روز سه شنبه هفته جاری نیز یک سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که انتظار می رود از بعد از ظهر سه شنبه استان البرز را تحت تاثیر قرار دهد.

رحمانیان گفت: این وضعیت افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف راه به همراه دارد.

وی افزود: سامانه بارشی مذکور تا روزهای پایانی هفته جاری در استان فعال خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی البرز بیان داشت: سرعت وزش باد در روز های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری بین 20 تا 32کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد:در این مدت زمان کمترین و بیشترین دمای هوای استان البرز بین 5 تا 15درجه سانتی گراد است.

632 نمایش

نظر دادن