تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 آذر 1394 ساعت 01:06

هرکس به امیر خان سیلی بزند، جایزه می‌گیرد!

رهبران یک حزب دست‌راستی هندو در ایالت پنجاب هندوستان برای هر شخصی که به امیر خان، بازیگر هندی کشیده بزند، جایزه‌ای نقدی تعیین کرده‌اند.

به گزارش آنا، رهبران حزب شیو سنا در ایالت پنجاب هندوستان جایزه‌ای نقدی معادل چهار‌و‌نیم میلیون تومان برای هرکس که به امیر خان، بازیگر مسلمان سینمای هند سیلی بزند، تعیین کرده‌اند.

به نوشته هندوستان تایمز، اظهارات اخیر امیر خان در مورد عدم مدارای عقیدتی در آن کشور خشم هندوهای متعصب را برانگیخته است. طرفداران احزاب راستگرای هندو چهارشنبه گذشته در مقابل لوکیشن فیلم تازه او با عنوان «دانگال» در لودهیانا تجمع کرده و عکس ‌های او را به آتش کشیده‌اند.

راجیو تاندون رهبر حزب شیو سنا چهارشنبه اعلام کرده است که حزب شیو سنا 1 لاخ روپیه (یکصدهزار روپیه، معادل چهار میلیون و پانصدهزار تومان) جایزه به هر کسی می‌دهد که در اعتراض به اظهارات امیر خان در مورد عدم مدارا در آن کشور به او سیلی بزند. وی اعلام کرد: «هیچ شخصی که در کشور ما زندگی می‌کند، نباید جرأت کند که چیزی علیه هند بر زبان بیاورد... هر شخصی، از دربان هتل گرفته تا عوامل فیلم که به او کشیده بزند، جایزه می گیرد.» با این حال، وی روز پنجشنبه اعلام کرد که این اظهارات وی منشا شخصی داشه و دیدگاه رسمی حزب او نیست.

در همین حال، مقامات هتل ایندین اکسپرس، محل اقامت امیر خان در شهر لودهیانا اعلام کرده‌اند که تمامی کارکنان هتل باید گوش‌به‌زنگ باشند که هیچ کس اجازه نزدیک شدن به محل اقامت این بازیگر را پیدا نکند.

امیر خان ( که نام او در اصل، محمد امیر حسین خان است) بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس پنجاه ساله متولد مومبای (بمبئی) دوشنبه گذشته در یک مراسم اهدای جوایز در دهلی نو در روز دوشنبه، از «دلسردی روزفزون» خود که در طول شش تا هشت ماه گذشته در هند احساس کرده است، سخن گفت و از اینکه با همسرش در مورد مهاجرت از هندوستان صحبت کرده است. با این حال، واکنش‌های تند نسبت به این اظهارات باعث شد که وی دو روز پس از آن اظهارات، اعلام کند که او و همسرش عاشق هندوستان هستند و حاضر به ترک آن دیار نیستند.

1707 نمایش

نظر دادن