تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 تیر 1394 ساعت 14:00

گلایه استاد «مردگان زنده» از مافیای هالیوود +تصاویر

جورج رومرو متخصص فیلم‌های ترسناک و سازنده «شب مردگان زنده»، مارتین اسکورسیزی و دیگر کارگردان‌های اسم و رسم‌دار آمریکایی را «مافیای هالیوود» نامید.

به گزارش آنا، جورج رومرو استاد فیلم‌های رده ب و سازنده آثاری در مورد زامبی‌ها و مرده‌های آدمخوار اعلام کرد که فیلم بعدی خود را نه برای پرده سینما، که برای شبکه‌های کابلی می سازد.

این فیلمساز 75 ساله روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با هالیوود ریپورتر در جریان جشنواره کارلووی‌واری در جمهوری چک اعلام کرد که رمان‌های گرافیک «امپراتوری مردگان» (Empire of the Dead) را که خود برای انتشارات مارول نوشته و با کمک سه نقاش تصویرسازی کرده است، به تلویزیون خواهد آورد.

به گفته جورج رومرو این فیلم‌ها برای شبکه‌های کابلی تلویزیونی ساخته خواهد شد. سازنده «شب مردگان زنده» و «سپیده دم مردگان» در گفت‌و‌گوی خود مزایای شبکه‌های تلویزیونی را چنین برشمرد: «در شبکه کابلی می‌توانی خشن‌تر باشی و مجبور نیستی ملایم باشی.»

رومرو خود را یک فیلمساز مستقل می‌داند که سیستم هالیوود او را به خود راه نداده است. وی در مورد رفتار هالیوود با خودش در این مصاحبه گفت: «همه مافیای هالیوود دست‌اندرکار بودند- (مارتین) اسکورسیزی و (برایان) دی‌پالما. من البته برای همه آنها احترام قائلم، و به خیلی از فیلم‌هایی که ساخته‌اند، احترام می‌گذارم ولی این قبیل فیلم‌ها به من نمی‌چسبد. دوست ندارم از این آدم هالیوودی‌ها باشم.»

جورج رومرو در میان مردگان ساخته دست خودش

رومرو همچنین از فیلم‌هایی که این اواخر در مورد زامبی‌ها -مردگان متحرک آدمخوار- ساخته می شود، انتقاد کرد و جریانی سینمایی را که عملاً خود وی در دهه 1960 به راه انداخت، به بیراهه رفته دانست: «برد پیت آدمی است که از فیلم «جنگ جهانی زِد» (محصول 2003 به کارگردانی مارک فارستر درباره سیطره زامبی‌ها بر دنیا) خوب توانست استفاده کند و اساساً این موضوع را قصابی کرد .. زامبی‌های این فیلم مثل لشکر موره‌ها هستند. فیلم او مثل بازسازی «جنگل برهنه» بود.»

اشاره این فیلمساز به فیلمی محصول 1954 به کارگردانی برایان هاسکینز و بازی چارلتن هستون در نقش اصلی در مورد هجوم مورچه‌های آدمخوار به یک منطقه کشاورزی بود.

جورج اندرو رومرو متولد 1940 در نیویورک، با اولین فیلم بلندش «شب مردگان زنده» در سال 1968 به یک چهره شاخص و جریان ساز فیلم‌های کالت تبدیل شد. «مارتین» (1977)، «سپیده‌دم مردگان» (1978)، «روز مردگان» (1985)، «نیمه تاریک» (1993)، «سرزمین مردگان» (2005) و «خاطرات مردگان» (2007) از جمله فیلم‌هایی بودند که رومرو کارگردانی کرد و آخرین فیلم سینمایی که او ساخت، «زنده ماندن مردگان» محصول 2009 بود.

1844 نمایش

نظر دادن