تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 تیر 1394 ساعت 16:30

علم‌الهدی: کسانی که 70 هزارتومان بلیت کنسرت می خرند، یک اقلیت هوسران هستند

امام جمعه مشهد مقدس گفت: وقتی جریانی ببیند مسأله رهبری ولایی جامعه که در خط حاکمیت الله است، با منافع و مطامع سیاسیش جور در نمی آید و در صدد مقابله با جریان ولایت برآید، خدا ستیز است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم الهدی ظهر دیروز در ادامه جلسات تفسیر قرآن کریم که در محل مهدیه مشهد برگزار می شود، در بیان نکات تفسیری بخش پایانی آیه چهارم از سوره مبارکه محمد(ص) گفت: در این که سرنوشت کسانی که در این مسیر وارد عرصه مبارزه می شوند و در راه خدا کشته می شوند، بهشت، سعادت ابدی و لذت اخروی است جای بحثی نیست اما توضیحی که ذات مقدس پروردگار در این آیه و آیات 5 و 6 بیان می کند قابل تأمل است.

وی اظهار کرد: گاه کسی کافر است، خدا و معاد برای او ثابت نشده و حجت بر او تمام نشده است که برخورد با چنین کفاری بنا نیست اما گاه کافری اعتقاد به خدا و ایدئولوژی اسلامی را به عنوان مانعی بر سر راه کامیابی ها و توسعه لذات و شهوات خود فرض کرده و در صدد ستیز و نبرد با خدا بر می آید که این کافر خداستیز است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: جامعه به دو بخش تقسیم می شود، یکی جریان خدا ستیز و دیگری جریان خدا باور و مدافع خدا؛ این تنها مربوط به جامعه کفر نیست و گاه در یک جامعه دینی هم دو جریان مدافع خدا و خداستیز ایجاد می شود.

علم الهدی تصریح کرد: گاهی در بین مردمی که ادعای خداپرستی می کنند نیز جریان های خداستیز به وجود می آید یعنی کسی با یک مظهر خدایی، نقطه عبودیت پروردگار و جریان ارزشی دینی مقابله می کند تا مسیر شهوت رانی، کامیابی و مطامع نفسانی خود را باز کند که این فرد ولو نماز هم بخواند، خداستیز است.

وی ادامه داد: وقتی جریانی ببیند مسأله رهبری ولایی جامعه که در خط حاکمیت الله است، با منافع و مطامع سیاسی اش جور در نمی آید و در صدد مقابله با جریان ولایت برآید، خدا ستیز است ولو نماز خوانده، روزه بگیرد و ختم قرآن کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در مسأله برگزاری کنسرت برخی مسؤولان می گویند «چرا شما مزاحم مردم می شوید و نمی گذارید مردم از یک برنامه استفاده کنند؟»، گفت: طبق شنیده ها بلیت این کنسرت ها 70 هزار تومان است و کسانی که این بلیت را می خرند به جز یک اقلیت هوسران نیستند؛ مردمی که با این گرانی برای خورد و خوراک شبانه روزی شان مشکل دارند، 70 هزار تومان بلیت کنسرت نمی دهند.

علم الهدی تصریح کرد: شما به عنوان یک مسؤول و مدعی این نظام که مسؤولیتت را بر اساس خون شهدا به دست گرفته ای، طرفدار شهوت رانی و عیاشی رفاه طلبانی شده ای که اگر بنا شد یک حکم شرعی و الهی جلوی شهوت رانی شان را بگیرد، ناراحت می شوند؟ و با یک ارزش الهی مقابله می کنی تا راه را برای شهوت رانی یک اقلیت رفاه طلب باز کنی؟

وی تأکید کرد: گاه انسانی که برای امام حسین(ع) عزاداری می کند و آرزوی زیارت کربلا را هم دارد، در حرکات، رفتارها و موضع گیری های سیاسی دقیقا پا جای پای شمر می گذارد که بریدن سر پسر پیامبر را عبادت خدا می دانست و متوجه عملش نبود.

 امام جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: دو جریان خدا ستیز و خدا باور در تمام طول تاریخ زندگی بشر، از زمان آدم ابوالبشر تا به امروز وجود داشته است و کسانی که در حزب الله، جندالله و لشگر خدا بیایند و با خداستیز جنگیده و کشته شوند، شامل «فَلَن یُضِلَّ أعمالَهُم» می شوند و لازم نیست حتما در برابر یک عده مشرک و کمونیست جبهه تشکیل دهند.

 علم الهدی تأکید کرد: انسان مسلمان نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد و کسی که به هیچ چیز کار ندارد و فقط دعا و قرآنش را می خواند، حداقل جزو همان کسانی است که در شب عاشورا امام حسین و خانواده اش را در چنگال دشمن تنها گذاشتند و رفتند.

وی ضمن تأکید مجدد بر این که مسلمان معتقد باید جبهه اش را مشخص کند که آیا در جبهه خداستیز است یا جبهه مدافع خدا؛ خطاب به جوانان اظهار کرد: در هر حزب، جریان و جناح سیاسی که خواستید وارد شوید، اول محاسبه کنید که این جریان سیاسی با آن ویژگی ها و خصوصیات و اساسنامه اش، جبهه خداستیز است یا جبهه خداباور؟

امام جمعه مشهد مقدس با قبول این عقیده که «جناح گرایی خوب نیست»، یادآور شد: جناح گرایی خوب نیست، «خداگرایی» خوب است اما من که خداگرا هستم باید در جبهه خدا قرار بگیرم؛ نمی توانم خداگرا باشم و در برابر جبهه ای که برای دفاع از خدا تشکیل شده بی تفاوت باشم.

علم الهدی در ادامه تفسیر عبارت قرآنی «وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ»، گفت: متأسفانه گاه زمزمه هایی در برخی از خانواده های شهدا به وجود می آید و بعضی از عوامل انحرافی هم سعی می کنند این زمزمه ها را تقویت کنند که اگر کسی شهید شد، حیف شده است؛ «فلن یضل اعمالهم» پاسخ به آن ها است.

وی افزود: در قرآن عنوان «شهید» برای کسی که فدایی خدا است، نیامده و هیچ واژه شهیدی در قرآن به معنی شهادت در راه خدا نیست؛ در قرآن از شهدا تعبیر به «الذین قتلوا فی سبیل الله» شده است؛» شهید «یک عنوان فرهنگی در اسلام است که در احادیث پیامبر و ائمه آمده و از زمان پیامبر(ص) بین مسلمانان رایج شد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به آیه شریفه «و ما ینطق عن الهوا»، سخن پیامبر اکرم(ص) را وحی الهی دانست و تصریح کرد: اگر پیامبر(ص) کشته راه خدا را «شهید» نامیده، این اراده و رضای خدا بوده است.

 علم الهدی افزود: اگر به شهید، «کشته راه خدا» بگویید محترمانه تر است یعنی این شهید آن قدر در درگاه خدا تقرب دارد که خدا در قرآن به او «کشته شده برای من» می گوید؛ این که خود خدا بگوید «کشته شده در راه من»، ارزشش برای شهید از هر عنوان دیگری بالاتر است و عنوان دیگری محترمانه تر از این نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاه انسان برای خودش به دنبال خدا راه می افتد و به بیان امیرمؤمنان(ع)، عده ای خدا را برای لذایذ خود عبادت می کنند تا کاسبی شان رونق پیدا کند که این عشق به حق نیست؛ عده ای هم مانند شهید، خدا را می خواهند که عشق به خدا او را به سمت شهادت می برد.
1307 نمایش

نظر دادن