تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 تیر 1394 ساعت 11:58

«مادر خانواده داگلاس» درگذشت + تصویر

دایانا داگلاس، بازیگر سینما و تلویزیون، همسر سابق کرک داگلاس بازیگر «اسپارتاکوس» و مادر مایکل داگلاس بازیگر «وال استریت» در سن 92 سالگی درگذشت.

به گزارش آنا، دایانا داگلاس بازیگر «هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها»، «جنگجوی سرخپوست» و سریال تلویزیونی «روزهای زندگی» روز جمعه از دنیا رفت. به گزارش هالیوود ریپورتر این بازیگر به علت ابتلا به سرطان در خانه‌اش در وودلند هیلز کالیفرنیا درگذشت. وی هنگام مرگ 92 سال داشت.

از راست: مایکل، دایانا، کرک و کمرون داگلاس

دایانا داگلاس در سال 1943 با کرک داگلاس، بازیگر نقش «اسپارتاکوس» و فیلم‌های «راه‌های افتخار» و «شور زندگی» که هنوز در قید حیات است، ازدواج کرد و در سال 1951 از او طلاق گرفت. او در دو فیلم در کنار همسر سابق خود بازی کرد، از جمله در «این کسب و کار را خانواده اداره می‌کند» به کارگردانی فرد شیپزی در سال 2003 که در آن نقش مادر و سرکرده خانواده‌ای را داشت که عمده بازیگران آن نیز از خاندان داگلاس بودند.

وی مادر مایکل داگلاس بازیگر «بازی»، «سقوط»، «وال استریت» و «ترافیک» و مادر شوهر کاترین زیتا جونز بازیگر «شیکاگو»، «دوازده یار اوشن» و «دام افکنی» و همچنین مادر جوئل داگلاس تهیه‌کننده «جواهر نیل» و مدیر تولید «دیوانه‌ای از قفس پرید» (پرواز بر فراز آشیانه فاخته) و مادربزرگ کمرون داگلاس بازیگر بود.

دایانا داگلاس متولد برمودا در سال 1923 از سال 1942 تا 2008 در 78 عنوان فیلم سینمایی‌ و سریال تلویزیونی بازی کرد که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های «توفان بر فراز تبت»، «هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها» و «جنگجوی سرخپوست»، سریال «روزهای زندگی» (که از سال 1965 آغاز شده است و تولید و پخش تلویزیونی آن در شبکه NBC بعد از نیم قرن و بیش از 2200 اپیزود همچنان ادامه دارد) و سریال‌های تلویزیونی «دالاس»، «دست راستی» و ER اشاره کرد.

1495 نمایش

نظر دادن