تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 خرداد 1394 ساعت 15:12

یکی از مرگبارترین حوادث «اورست» به روی پرده می‌آید + تصاویر و تریلر

تریلر رسمی درام دلهره‌آور «اورست» که نگاهی دارد به یکی از مرگبارترین حوادث ورزشی که در این قله رخ داده است، حدود سه ماه پیش از نمایش عمومی آن در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش آنا، فیلم «اورست» (Everest) با نگاهی به حادثه مرگبار سال 1996 تا سه ماه دیگر به روی پرده سینما خواهد تابید. فاجعه‌ای که در تاریخ 10 و 11 ماه می 1996 در قله اورست اتفاق افتاد و در جریان آن ابتدا هشت کوهنورد گرفتار در کولاک برف جان خود را از دست دادند و در نهایت تعداد قربانیان آن به دوازده نفر رسید، مرگبارترین رویداد ورزشی این کوه پیش از اتفاق دیگری بود که در سال 2014 رخ داد. در سال 2014 شانزده کوهنورد در اورست جان خود را از دست دادند و سپس، سقوط بهمن پس از زلزله سال 2015 نپال با هجده کشته در این قله رکورددار فجایع طبیعی/ورزشی اورست شد.

پشت صحنه فیلم «اورست»

در واقع چیزی نمانده بود که عوامل سازنده این فیلم نیز در حادثه زلزله 18 آوریل 2015 (29 فروردین) در قله اورست جان خود را از دست بدهند و تعدادی از شرپاها (باربران) نپالی که با تدارکات فیلم مربوط بودند، در آن حادثه کشته شدند.

سایمون بوفوی، ویلیام نیکولسن و سه فیلم‌نامه‌نویس دیگر، «اورست» را با اقتباس از چندین کتاب نوشته شده در مورد حادثه سال 1996، از جمله «به درون هوای رقیق» نوشته یان کراکوئر و همچنین مصاحبه با نجات یافتگان نوشته‌اند و بالتازار کورماکور این فیلم را کارگردانی کرده است.

در ابتدا قرار بود که کریستین بیل یکی از نقش‌های اصلی این فیلم را بازی کند، اما او برای بازی در فیلم «سفر خروج: خدایان و پادشاهان» از این پروژه کناره‌گیری کرد. جیک جیلنهال، کایرا نایتلی، رابین رایت، جاش برولین، جیسن کلارک (در نقشی که قرار بود کریستین بیل ایفا کند)، سام ورثینگتن و امیلی واتسن از جمله بازیگران فیلم «اورست» هستند. موسیقی متن فیلم را داریو مارینلی ساخته است که سه فیلم دیگر کایرا نایتلی «تاوان»، «غرور و تعصب» و «آنا کارنینا» (هر سه به کارگردانی جو رایت) با موسیقی او به روی پرده رفته است.

 

فیلم «اورست» قرار است در تاریخ 18 سپتامبر (27 شهریور) اکران بگیرد.

تریلر فیلم «اورست» را در لینک ذیل می‌توانید تماشا کنید:

رسانه

1549 نمایش

نظر دادن