تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 ارديبهشت 1394 ساعت 16:50

بازگشت عطاران با «نهنگ عنبر» به سینماها + آنونس

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر » به کارگردانی سامان مقدم از امروز (چهارشنبه 30 اردیبهشت) در گروه سینمایی کوروش به نمایش در آمد.

به گزارش آنا، فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» آخرین ساخته سامان مقدم بعد از مدت‌ها حرف و حدیث بالاخره از امروز روی پرده سینماها رفت.

سینماهایی همچون کوروش، ایران، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، فلسطین، مرکزی، پارس، جوان، برج میلاد، ماندانا، شکوفه و ... از جمله سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم هستند.

سامان مقدم علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد و رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، علی قربان‌زاده، رضا ناجی، نادر سلیمانی، امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی و امید روحانی بازیگران آن هستند.

این فیلم که تمامی لوکیشن‌های انتخاب شده برای آن که در تهران بود، از 23 مهرماه سال گذشته کلید خورد، فیلم‌برداری آن طبق برنامه‌ریزی انجام شده در دو ماه و تدوین این پروژه سینمایی نیز به صورت همزمان توسط سیامک میهماندوست انجام شد و با وجود اینکه برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده بود اما پذیرفته نشد و در مقابل، مدیران سینمایی وعده دادند که اکرانی مناسب برای هفتمین ساخته سامان مقدم در نظر بگیرند که البته این اکران منوط به ممیزی و بررسی مجدد شد.

در یکی از پوسترهای این فیلم رضا عطاران با هفت گریم متفاوت دیده می‌شود که بیانگر ایفای هفت نقش متفاوت توسط او در این فیلم است. همچنین علی قربان‌زاده با ایفای نقش یک روحانی در این فیلم نقش متفاوتی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ارژنگ صنوبر مردی پنجاه ساله است که همراهش می‌شویم تا تجربه‌های متفاوت و پیچیده‌اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می‌شود را برایمان بازگو کند...

سایر عوامل «نهنگ عنبر» نیز عبارتند از: نویسندگان: مانی باغبانی، مونا زاهد، بازنویسی فیلمنامه: سامان مقدم، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، تدوین: سیامک میهماندوست، موسیقی: امیر توسلی، مدیر تولید: حسین هادیان‌فر، مجری طرح: مجید مطلبی، جانشین تهیه‌کننده: علی قربان‌زاده، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: گلناز گلشن، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، صدابردار: علیرضا غفاری‌نژاد، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: علیرضا شمس شریفی، منشی صحنه: زهرا تحقیقی، سرمایه‌گذاران: سامان مقدم، شرکت ری را (گروه تامین سرمایه فرهنگ و اقتصاد) و پخش: فیلمیران.

رسانه

1592 نمایش

نظر دادن