تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 ارديبهشت 1394 ساعت 10:50

با اسطوخودوس، خوش خواب شويد + روش تهیه

مشکل بي خوابي را با يک درمان گياهي برطرف کنيد و آرامش را به روح و جسم‏تان ببخشيد. اسطوخودوس گياهي است که مي‏تواند در اين زمينه ياري‏ دهنده خوبي باشد.

به‌همين خاطر معجون اسطوخودوس و مرکبات را به شما معرفي مي‏کنيم. همين حالا دست به کار شويد

مواد لازم براي تهيه يک ليوان معجون اسطوخودوس، براي يک نفر و يک وعده:
اسطوخودوس: 2 قاشق چاي‌خوري
آناناس: 3 برش
پرتقال: يک عدد کوچک
ليمو: يک دوم قاشق چاي‌خوري
گل ساعتي: دمکرده گياه يک فنجان، اگر ميوه اين گياه باشد يک عدد


روش تهيه:
1. براي تهيه اين معجون اولين کاري که بايد انجام شود، اين است که اسطوخودوس و گل ساعتي را از عطاري‏ها تهيه کنيد.

2. در مورد گل ساعتي بايد گفت براي دم کردن آن بهتر است 15 سي‌سي آب جوش را روي يک قاشق چاي‌خوري گل ساعتي بريزيد، در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه دم بکشد سپس محلول را از صافي رد کنيد.

3. با درست کردن اين معجون شما مي‏توانيد تا مدت‏ها بدون هيچ عارضه‏اي خواب راحتي داشته باشيد. همچنين وجود مرکباتي مثل پرتقال و ليمو در اين معجون باعث شده سيستم ايمني بدن قوي‏تر شود. ناگفته نماند که گياه اسطوخودوس علاوه بر ويژگي بارزش يعني آرام‌بخشي و خواب‏آوري، مي‏تواند درماني براي مشکلاتي از قبيل تسکين‌دهنده سوزش نيش حشرات، سردرد، دل درد و... باشد.

استرسي‏‌ها در معرض بيماري‌اند
منشا بسياري از بيماري‏ها و مشکلات روحي و جسمي استرس بوده و تنها درمان آن، آرامش است. راه‌هاي زيادي براي رسيدن به آرامش وجود دارد، اما فراموش نکنيد برخي گياهان و ميوه‌ها قادرند با کمترين عارضه و هزينه اين حس را به شما منتقل کنند. اسطوخودوس يکي از اين گياهان است که از قديم‌الايام در خانه هر ايراني وجود داشته است. اسطوخودوس اعصاب را آرام و عضلات را شل کرده و اين گياه آرام‌بخش، دستگاه عصبي و تحريک‌پذيري آن را کنترل مي‌کند. اگر دچار جراحتي شده‌ايد يا جاي زخم و جوشي داريد که خوب نمي‌شود، از روغن اين گياه کمک بگيريد. روغن شفابخش اين گياه را مي‏توانيد از عطاري‏ها تهيه کنيد. همچنين روغن اين گياه قلب را آرام کرده و مي‏تواند در کاهش فشار خون بالا موثر باشد.

روزي 2 فنجان از اين گياه بنوشيد
گل ساعتي، گياهي است که مصرف خوراکي آن مي‏تواند براي درمان برخي بيماري‏ها مفيد باشد. اگر اضطراب، استرس، تنش‌هاي عصبي و بي‏خوابي داريد، بهتر است چاي يا دمکرده اين گياه را مصرف کنيد. حتي اگر براي‌تان مقدور نبود که اين معجون را درست کنيد بهتر است روزي 2 فنجان از دمکرده آن بنوشيد، بعد از نوشيدن آن مي‏توانيد آرامش را در وجود خود احساس کنيد. برخي درمانگران طب مکمل اين گياه را دارويي طبيعي و مفيد براي مبتلايان به پارکينسون مي‌دانند. بهتر است بدانيد که پرتقال، خون را تميز کرده و ضد اسپاسم و آرام‌بخش است. ليموترش يک ماده تقويت کننده براي زيبايي است و باعث افزايش سلامت، طراوت، شادابي، جواني و نيروي حيات مي‌شود.

1344 نمایش

نظر دادن