تاریخ انتشار: شنبه, 05 ارديبهشت 1394 ساعت 11:22

مرد تهرانی در یک ماه ۲ بار کارت معافیت گرفت! + عکس

این مرد پس از درخواست تعویض کارت معافیت خود، با ارسال دو کارت معافیت هوشمند و با شماره‌های سریال متفاوت از سوی سازمان وظیفه عمومی مواجه شد!

به گزارش تسنیم، 4 سال پیش بود که طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت و جایگزینی آن با کارت‌های هوشمند آغاز شد. طرحی که به منظور ارتقاء ضریب امنیت کارت‌های پایان خدمت و معافیت پایه‌ریزی شد تا در حاشیه این ارتقاء امنیت، دست جاعلان و تبهکاران برای سوءاستفاده از این کارت‌ها نیز بسته‌تر شود و در عین حال کارت‌های جعلی و فاقد اعتبار نیز در گذر از مرحله تعویض شناسایی و ابطال شود.

البته اجرایی شدن این طرح در ابتدا نیز خالی از حاشیه نبود و برخی گلایه‌ها نسبت به زمان تعویض کارت‌ها، هزینه تعویض و ... وجود داشت ولی به هرحال اجرای این طرح ادامه یافت و علی‌رغم برخی کاستی‌ها و نقایص موجود، حرکت سازمان وظیفه عمومی به سمت هوشمند کردن این کارت‌ها و پیشگیری از هرگونه جعل و سوءاستفاده ادامه پیدا کرد.

هوشمند بودن این کارت‌ها گرچه پاشنه آشیل این طرح است و راه را بر هرگونه جعل و سوءاستفاده، سد می‌کند ولی اخیراً‌ در اتفاق عجیبی که برای یکی از شهروندان پایتخت رخ داد،‌ دو کارت هوشمند! معافیت به فاصله زمانی کوتاه و با شماره‌های متفاوت صادر شد.

این شهروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در تشریح این ماجرا می‌گوید: پیش از آغاز سال 94، جهت تعویض پاسپورت، به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه کردم و متوجه شدم که برای تعویض گذرنامه، باید کارت معافیت پزشکی قدیمی‌ام را که در خلال سال‌های 81-82 گرفته بودم، تعویض کنم؛ لذا در همان مرکز، تقاضای تعویض کارت معافیت و اخذ کارت جدید معافیت هوشمند را ارائه دادم؛ هنوز یک ماه از زمان تحویل مدارک تعویض کارت معافیتم نگذشته بود، که کارت هوشمند جدید از طریق پست به دستم رسید و من اقدام به تعویض گذرنامه‌ام کردم؛ اما حدود دو یا سه هفته بعد، مامور پست در تماس با تلفن همراهم، خبر ارسال کارت معافیت جدیدم را به من داد.

وی ادامه می‌دهد: من از این خبر به اندازه‌ای شوکه شده بودم که در ابتدا تصور کردم، کلاهبردارانی قصد سوءاستفاده از من را دارند و می‌خواهند تحت عنوان «تحویل کارت معافیت هوشمند»، مبلغی را از من بگیرند ولی وقتی مامور پست عنوان کرد که هیچ هزینه‌ای را در قبال تحویل کارت معافیت، نباید پرداخت کنم، احتمال دادم کارت فرد دیگری به اشتباه به آدرس من ارسال شده؛ وقتی به خانه رسیدم و پاکت کارت را باز کردم با کارت معافیت هوشمندی مواجه شدم که به مشخصات من صادر شده ولی شماره آن با شماره کارت هوشمندی که نزدیک به یک ماه پیش دریافت کرده بودم، متفاوت بود.

این شهروند در پایان گفت: درحال حاضر نگرانی من این است که کدام یک از این دو کارت دارای اعتبار و کدامیک فاقد اعتبار است و در هنگام خروج از کشور خدای ناکرده متهم به جعل کارت معافیت نشوم چراکه نمی‌دانم با کدامیک از کارت‌های معافیت، اقدام به اخذ پاسپورت کرده‌ام.

3213 نمایش

نظر دادن