تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394 ساعت 10:15

نقشه زن جوان برای ربودن نوزاد فاش شد + عکس

راز زن جوان که پس از سقط جنین با ربودن نوزاد 12 روزه، او را به جای فرزندش به خانه برده بود هنگام دریافت شناسنامه فاش شد.

به گزارش جام جم، ساعت 12 ظهر بیست و ششم فروردین امسال زوج جوانی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان تویسرکان از ربوده شدن پسر 12 روزه شان به نام محمداحسان توسط زن جوانی خبر دادند.

مادر کودک در اظهاراتش به پلیس گفت: 12 روز پیش در یکی از بیمارستان های شهر زایمان کردم. در آنجا با زنی آشنا شدم که می گفت شهرستانی بوده و صاحب فرزندی نمی شود و آرزو دارد روزی صاحب پسری شود. در ادامه گفت وگو با این زن که خودش را مریم معرفی می کرد، او مدعی شد به خاطر طلسم نمی تواند صاحب فرزندی شود و از طریق یکی از اقوامش شنیده اگر از آب حمام نوزادی که بتازگی متولد شده استفاده کند، طلسم باطل می شود.

وی ادامه داد: با شنیدن این حرف ها و غافل از این که زن غریبه چه نقشه ای در سر دارد، دلم به حالش سوخت و به او اعتماد کردم. پس از مرخص شدن از بیمارستان او شماره تماس و آدرسم را گرفت و چندبار به ملاقات من و پسرم آمد. روز حادثه آن زن دوباره به خانه ام آمد تا این بار یک بطری از آبی که با آن پسرم را حمام کرده بودم، تحویل بگیرد.در حال جارو کردن اتاق محمداحسان بودم که متوجه سکوت مشکوکی در خانه شدم. وقتی به پذیرایی آمدم، متوجه شدم این زن پسرم را ربوده است.

با ثبت اظهارات والدین نوزاد ربوده شده، مشخص شد آنها هیچ نشانی و شماره تماسی از متهم در اختیار ندارند.

دستگیری شوهر متهم در اداره ثبت احوال

همزمان با شروع تحقیقات، کارآگاهان به سرپرستی سرگرد افشین محمدی، رئیس پلیس آگاهی شهرستان تویسرکان پس از انجام چهره نگاری رایانه ای از زن کودک ربا، در قالب چند گروه عملیاتی جستجوهایشان را ادامه دادند.

این در حالی بود که تصاویر رایانه ای از متهم فراری در اختیار گشت های انتظامی، داروخانه ها، مراکز درمانی و اداره ثبت احوال شهرستان تویسرکان قرار گرفت تا به محض مشاهده آن زن موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سرانجام شنبه گذشته یکی از مسئولان اداره ثبت احوال با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد، مردی برای دریافت شناسنامه یک نوزاد به آنجا آمده که مشخصاتی که از همسرش ارائه کرده با زنی که پلیس در تعقیب اوست مطابقت دارد، اما این مرد به دلیل این که مدارکش ناقص بوده آنجا را ترک کرده تا فردا مراجعه کند.

ماموران با احتمال این که مرد40 ساله دوباره برای دریافت شناسنامه به اداره ثبت احوال مراجعه می کند، روز بعد به آنجا اعزام شده و متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

این مرد با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و گفت: من یک دختر هفت ساله دارم. همسرم چند مرتبه باردار شد اما به دلیل بیماری مجبور به سقط جنین می شد تا این که او سال گذشته دوباره باردار شد و چند روز پیش در یکی از زایشگاه های استان همدان وضع حمل کرد. اکنون هم برای دریافت شناسنامه برای فرزندمان به اینجا آمده ام و از ماجرای کودک ربایی بی خبر هستم.

ماموران دو روز پیش به خانه این مرد اعزام شدند و مریم را بازداشت کردند. در بازرسی از خانه او نوزاد ربوده شده شناسایی و تحویل خانواده اش شد.

متهم زن در بازجویی های اولیه اظهارات متناقضی را بیان کرد و مدعی شد نوزاد محمدامین نام دارد و فرزند خودش است. در ادامه بازجویی ها، متهم بعدازظهر دوشنبه اعتراف کرد نوزاد خانواده شاکی را ربوده و شوهرش از این ماجرا بی خبر بود.

علاقه به فرزند پسر از من آدم ربا ساخت

وی در اظهاراتش گفت: ماحصل ازدواج من و شوهرم یک دختر هفت ساله است. بعد از آن چند بار باردار شدم اما هر بار جنین سقط می شد. سال گذشته دوباره باردار شدم و دوست داشتم این بار فرزند پسری به دنیا بیاورم اما دو ماه پیش جنین سقط شد. با از دست دادن فرزندم بسیار شوکه شدم و ماجرا را از همه مخفی کردم و از آن موقع دچار افسردگی شدم. نمی توانستم باور کنم که این بار هم فرزندم را از دست داده ام. یک روز به طور اتفاقی به بیمارستان رفتم و در آنجا با شاکی که تازه فرزند پسری به دنیا آورده بود، آشنا شدم. با مشاهده نوزادش وسوسه شدم او را ربوده و به خانه ام ببرم. شوهرم در این مدت به سفر کاری می رفت و متوجه سقط جنین نشده بود.

متهم یادآور شد: نقشه ای طراحی کردم و با فریب شاکی به خانه اش راه یافتم و نوزادش را ربودم. بعد با شوهرم تماس گرفتم و وانمود کردم که فرزندم به دنیا آمده و او مقابل یکی از زایشگاه های استان همدان آمد و من و نوزاد را به خانه برد. قصد داشت برای او شناسنامه بگیرد که ماجرا لو رفت.

سرهنگ قاسم قربانی فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم و ثبت اظهارات وی، برای آنها قرار قانونی صادر شده که تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد. در تحقیقات مشخص شد که این زن فقط برای این که علاقه ای به فرزند پسر داشته، دست به این کار زده که متاسفانه با انجام این کار اشتباه، مجازات سختی در انتظار وی است.

2250 نمایش

نظر دادن