تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 فروردين 1394 ساعت 22:04

یادداشت "ارسطو" درباره خودروهای چینی در سفر به پکن

احمد مهرانفر، بازیگر نقش ارسطو در سریال پایتخت که برای چهارمین دوره ساخت آن به چین سفر کرده است یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«تو خیابونای پکن که می‌چرخم می‌بینم از ماشینای بی‌کیفیت چینی که این روزا تو خیابونای تهران و شهرای دیگهٔ کشورم زیاد دیده می‌شه و روز به روز هم بیشتر می‌شه خبری نیست.

اینجا اکثر ماشینایی که سوار می‌شن ماشینای روز و باکیفیت اروپایی و ژاپنی و کره ایی هستن، ماشینای چینی هم زیادن اما اونام ماشینای با کیفیتی هستن که کاملاً با نمونه‌های خارجی قابل رقابتن...

براستی چرا از اون ماشینا و جنسای بی‌کیفیت تو کشور من زیاده ولی اینجا نیست یا اگه هست خیلی کمه؟ براستی عامل اصلی ورود و استفاده از این جنسای بی‌کیفیت تو کشور من کیه؟ -چینی‌هایی که به سفارش ما این جنسا رو تولید می‌کنن؟ -بازرگانانی که بخاطر نابخردی و سود بیشتر اینا رو سفارش می‌دن؟ -کسانیکه می‌تونن از ورود این اجناس جلوگیری کنن ولی بخاطر منفعت شخصی نمی‌کنن یا ماهایی که اونا رو می‌خریم و مصرف می‌کنیم؟

خدایا آیا این حق ایران و ایرانیه؟ خدایا به من -خودِ خودِ من-این قدرت تشخیص و توانایی رو بده که بیش از اینکه به فکر منافع و مصالح شخصی خودم باشم به فکر منافع و مصالح عمومی جامعه‌ام باشم. خدایا به من -خودِ خودِ من-این قدرت تشخیص و توانایی رو بده که خوب باشم و به هموطنام خوبی کنم نه بخاطر ترس از تو بلکه به این دلیل ساده که خوبی خوبی می‌اره و بدی... بدی»

2072 نمایش

نظر دادن