تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 فروردين 1394 ساعت 08:10

عادت هاي سالم و جالب زنان از سراسر جهان!

براي اتخاذ شيوه هاي سالم زندگي لازم است به آداب و رسوم کشورهاي ديگر نيز نگاهي بيندازيم. در بسياري از کشورها، زنان براي حفظ سلامت و تندرستي خود شيوه هاي موثري را به کار مي گيرند و تلاش مي کنند لاغر بمانند، استرس را از خود دور کنند و زندگي سالم تر و پرنشاط تري داشته باشند. در ادامه به بخشي از اين شيوه ها اشاره مي کنيم.

مکزيک: آب طعم دار مي خورند

در اين کشور نوشيدني هاي تازه و سرشار از کالري را با ويتامين ها، موادمعدني و آنتي اکسيدان ها جايگزين مي کنند. آن ها ميوه هاي تازه، سبزي يا گياهان را به آب معمولي اضافه مي کنند. پرطرفدارترين طعمي که استفاده مي کنند خيار، ليمو و نارگيل است.

استراليا: براي زندگي کردن کار مي کنند

داشتن تفريح و تعادل در کار در اين کشور اهميت ويژه اي دارد. مردم براي حفظ سلامتي خود تلاش مي کنند و با اولويت دادن به فعاليت هاي اجتماعي و گردش در طبيعت در آخر هفته از مواهب طبيعي برخوردار مي شوند. نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد، قرار گرفتن در طبيعت باعت بهبود سلامت جسمي و ذهني مي شود.

هلند : از دوچرخه به عنوان وسيله نقليه استفاده مي کنند

مردم اين کشور نه تنها براي تفريح بلکه به عنوان وسيله نقليه از دوچرخه استفاده مي کنند. زنان نيز به طور روزمره و براي انجام دادن کارهايشان از دوچرخه استفاده مي کنند. به عنوان مثال با قرار دادن جعبه بزرگي در قسمت جلوي دوچرخه از آن براي حمل لوازم خريداري شده استفاده مي کنند. در اين کشور مردم از دوچرخه براي انجام يک سوم فعاليت هاي خود استفاده مي کنند. محققان مي گويند مردم کشورهايي که به جاي خودرو از دوچرخه استفاده مي کنند و راه مي روند، لاغرترند.

يونان: غذاي اصلي سبزيجات است

در کشور يونان ميزان مصرف سبزيجات بالاست. غذاي اصلي ترکيب شده با سبزيجات، بخش مهم يک برنامه غذايي زن يوناني است.

نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد برنامه غذايي غني از سبزيجات باعث جوان ماندن مي شود. برنامه سالم غذايي حاوي پروتئين و املاح از جمله منيزيم، پتاسيم و ويتامين k است که با پوکي استخوان مقابله مي کند.

تايلند: ماساژ منظم

برخلاف کشورهاي ديگر که افراد تنها موقع درد به فکر ماساژ مي افتند، زنان تايلندي براي سالم ماندن، لاغر شدن و حفظ تندرستي به ماساژهاي منظم و مکرر مي پردازند. بررسي هاي متعددي نشان مي دهد ماساژهاي تايلندي باعث بهبود انعطاف پذيري، سرعت و قدرت فرد مي شود.

سوئد: به زندگي اجتماعي اولويت مي دهند

زنان اين کشور با ملاقات کردن دوستان و دور هم نشيني از استرس خود مي کاهند. اين گونه مهماني ها اغلب ساعت 3 بعدازظهر برگزار مي شود. نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد، زنان با برقراري ارتباط قوي اجتماعي، سالم تر و شادتر خواهند بود.

برزيل: ميوه مي خورند

زنان کشور برزيل از قند طبيعي موجود در ميوه بيشتر استفاده مي کنند. آن ها اين قند طبيعي در ميوه را منبع عالي انرژي براي انجام ورزش و فعاليت هاي روزانه مي دانند.

هند: مشاوره

برخلاف گذشته که به زنان هندي ياد داده بودند که خواسته هاي ديگر اعضاي خانواده، دوستان و همکاران را بر خواسته خود مقدم بدانند. اين روزها آن ها براي احساس آرامش به افرادي که لقب «گورو» دارند، مراجعه مي کنند. مشاوره احساس آرامش و تمرکز را در زنان افزايش مي دهد.

آرژانتين: مصرف نوعي نوشيدني

«ماته» نوعي نوشيدني چاي مانند است که از سلامت استخوان محافظت مي کند و با سرطان مقابله مي کند. اين نوشيدني در اين کشور از چاي و قهوه نيز پرطرفدارتر است و به طور سالانه هر فرد آرژانتيني تقريبا 6 کيلوگرم از آن را مصرف مي کند. مصرف آن در اول صبح احساس هوشياري ايجاد و ظهر پس از ناهار، خواب آلودگي را برطرف مي کند.

روزنامه خراسان

1451 نمایش

نظر دادن