تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 فروردين 1394 ساعت 14:10

پیش‌بینی قرن 18 میلادی از دنیای امروزی ما + عکس

در اواخر قرن هجدهم میلادی تعدادی از طرح‌ها و نقاشی‌های ویژه کشیده شدند که بشریت را در قرن 21 نشان می‌دادند، نکته جالب این است که پس از مشاهده تصاویر متوجه خواهید شد که بسیاری از این موارد به حقیقت پیوسته‌‌اند.

 

جام جم کلیک: در این گزارش تصویری می‌توانید نقاشی‌های کشیده شده توسط ستاره‌شناس برجسته قرن هجدهم که کامیله فلاماریون نام داشته است را مشاهده کنید؛ این نقاشی‌ها در قالب یک کتاب درباره پیش‌بینی آینده بشر در آغاز قرن بیست‌ و یکم به چاپ رسیده‌اند و در آن پیش‌بینی‌های دقیق و جالبی به چشم می‌خورند.

شهرهای آینده: این تصاویر نشان می‌دهد که چگونه سقف ساختمان‌ها به تجهیزاتی برای جذب نور خورشید و تامین نور خیابان‌ها در شب مجهز هستند.


یک شهاب‌سنگ درحال برخورد با زمین که البته و خوشبختانه این پیش‌بینی درست نبوده است.


آسمان‌هایی پر از کشتی‌های پرنده که با شرایط امروزی و پهبادها و هواپیماها به خوبی قابل مقایسه است.


یک پیام بی‌سیم ارسال شده توسط امواج نور، البته این پیام و حجم دستگاه دریافت کننده آن با امروز تفاوت فراوانی دارد ولی ماهیت واقعی آن را می‌توان در تمامی کامپیوترها و تلفن‌های همراه مشاهده کرد.


سوار شدن به کشتی پرنده برای مسافرت که البته با هواپیماهای امروزی تفاوت عمده‌ای دارد.


در این تصویر مشاهده می‌کنید که چگونه کشتی‌ها از دریا به آسمان پرواز می‌کنند ولی این موضوع تنها در برخی از هواپیماهای امروزی به چشم می‌خورد و این پیش‌بینی چندان دقیق نیست.


نمایشگر با کیفیت و بزرگ در اتاق خواب و البته کنترل از راه دور آن، این پیش‌بینی نیز درست بوده است ولی ابعاد آن در دنیای امروزی به مراتب کوچک‌تر از این تصویر است.


تصویری از آینده متصور شده توسط نویسنده برای شهر پاریس (برج ایفل در سمت راست عکس قابل رویت است)


هواپیماها، مونوریل‌ها و نزدیک شدن آن‌ها به محل زندگی بشر به صورت دقیق در این تصویر پیش‌بینی شده است.


یکی از کشتی‌های پرنده در حال پرواز بر روی بازمانده‌های تمدن نابود شده بشر که البته هنوز این پیش‌بینی حتی ذره‌ای به واقعیت نزدیک نشده است ولی بشر امروزی نیز آینده را در فیلم‌ها و داستان‌های خود به شکل موقعیت آخرالزمانی ترسیم می‌کند.

 

2364 نمایش

نظر دادن