تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 فروردين 1394 ساعت 12:50

این مرد فقط ۵ دقیقه حافظه دارد! + عکس

آیا شما شماره تلفن خود، دوستان و آدرس ها و اطلاعات موردنیازتان را حفظ هستید؟ یک مرد تایوانی به دلیل مشکلی در حافظه اش دارد هیچ چیز را نمی تواند به خاطر بسپرد به خاطر همین همه چیز را یادداشت می کند.
مجله مهر: «آقای چن هنگجی» که در شمال تایوان زندگی می کند از یک بیماری منحصر به فرد در حافظه اش رنج می برد. او نمی تواند هیچ چیز را بیشتر از ۵ دقیقه در حافظه اش نگه دارد. این پسر ۲۵ ساله به معنای واقعی هر روز وقتی که از خواب بیدار می شود باید همه چیز در مورد خودش و تمام کارهای شخصی که انجام می دهد را در دفتر خاطرات قطورش بنویسد تا هنگام فراموشی و پیگیری کارها به نوشته هایش رجوع کند.

five-minute-memory2-550x412.jpg

فراموشی هنگجی نتیجه یک آسیب جدی به سرش است که در یک تصادف سخت زمان ۱۷ سالگی اش اتفاق افتاد. بعد از تصادف هنگجی ماهها در بیمارستان تحت مراقیت بود تا اینکه جراحت های بدنش خوب شد اما حافظه اش به ۵ دقیقه تقلیل یافت. این یعنی هنگجی همه اتفاقات را بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از وقوع آنها به طور کامل فراموش می کند.

five-minute-memory4-550x412.jpg

هنگجی با وجود آنکه همه چیز را یادداشت می کند اما بعد از فراموشی درست مفهوم نوشته هایش را متوجه نمی شود. هر روزی که هنگجی از خواب بیدار می شود مادرش به او یادآوری می کند که حالا بیشتر از ۱۷ سال سن دارد. اما هنگجی به زمانی بر می گردد که آن تصادف دلخراش اتفاق افتاده است.

five-minute-memory3-550x412.jpg

بارها مادر هنگجی سعی کرده که او را به مدرسه بفرستد اما این موضوع هیچ فایده ای ندارد چون هنگچی هیچ چیزی در ذهنش بیشتر از ۵ دقیقه نمی ماند.

1742 نمایش

نظر دادن