تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 بهمن 1393 ساعت 08:45

ترفند پیچیده سارق برای صید طعمه در استخرها با تصاویر دوربین‌های مداربسته!

سارقی حرفه‌ای که با ترفندی خاص از مشتریان استخرها سرقت می‌کرد، با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته به دام افتاد.

شرق: فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری پاسداران به ماموران خبر داد خودرو تویوتا او، زمانی‌که در استخر بود به سرقت رفته است.

این شخص که چندروز بعد از سرقت موضوع را به پلیس خبر داد درباره علت تاخیر گفت: «سارقان علاوه‌بر خودرو، تلفن همراه، وجوه نقد و دیگر وسایل داخل کمد لباس استخر را نیز سرقت کردند. وقتی با شماره تلفن همراه خودم تماس گرفتم فرد سارق جواب داد و گفت اگر ١٠ میلیون تومان پرداخت کنم، آنها خودرو را پس می‌دهند. این مبلغ را طبق قرار به حساب عابربانک خودم که کارت آن در اختیار دزدان بود، واریز کردم اما آنها به وعده‌شان عمل نکردند.»

مالباخته بعد از تشکیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز حادثه همراه یکی از دوستانم به استخری در لویزان رفته بودیم. حدود ساعت ٢٣ از استخر خارج شدیم و به محل کمد لباس‌ها رفتیم اما پس از بازکردن در کمد، در کمال تعجب متوجه شدم کیف پول حاوی کارت عابربانک، تلفن همراه و سوییچ ماشین در کمد نیست. بلافاصله موضوع را از متصدی و مدیر استخر پیگیر شدم و آنها گفتند فردی حدودا ٤٠ساله مدعی شده کلید کمد لباسش را در استخر گم کرده و به این بهانه از آنها درخواست کرد در کمد را باز کنند و آنها به تصور اینکه این شخص واقعا صاحب اموال داخل کمد است، در را برای او باز کرده‌اند.»

مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: «پس از مراجعه به محل پارک ماشین، متوجه شدم خودرو تویوتا دو کابینه‌ام به سرقت رفته است. پس از آن با گوشی خودم تماس گرفتم و در ادامه ١٠میلیون‌تومان پرداخت کردم اما سارقان علاوه‌بر این مبلغ، ٥/٣میلیون‌تومانی را نیز که از قبل در حسابم بود، برداشت کردند و ماشین را پس ندادند.»

کارآگاهان در گام اول به بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته پرداختند و متوجه شدند پول مالباخته به حساب فردی دیگر واریز شده است. بلافاصله این شخص در محله رسالت شناسایی شد و پس از حضور در پلیس آگاهی گفت: «سال پیش کیف حاوی مدارک، وجه نقد و همچنین کارت عابربانکم که رمز هم همراهش بود در خیابان مجیدیه شمالی سرقت شد. بعد از تشکیل پرونده سرقت در کلانتری، مدارک المثنی گرفتم اما چون پولی در حسابم وجود نداشت، دنبال ابطال عابربانک نرفتم.»

کارآگاهان بعد از اطمینان از صحت اظهارات این فرد، اطلاع پیدا کردند طی یک‌سال گذشته ده‌ها میلیون‌تومان از طریق این حساب جابه‌جا شده است. آنها همچنین تعداد دیگری از مالباختگان را شناسایی کردند که اموال‌شان هنگام مراجعه به استخرهای مناطق شرقی تهران مورد سرقت قرار گرفته بود. با بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد تمامی آنها بلیت استخر را با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان خریده بودند. بنابراین مشخص شد سارق رمز اعلام‌شده توسط مالباختگان به متصدی فروش بلیت را شنیده و از این طریق موفق به برداشت پول از حساب آنها شده است. در ادامه معلوم شد سارق در چند مورد خودرو مالباختگان را به قصد اخاذی، سرقت کرده است.

یکی از مالباختگان که از پرداخت باج به سارق خودداری کرده بود، در اظهاراتش گفت: «به استخری در خیابان دماوند رفته بودم. پس از پایان سانس وقتی به رختکن رفتم، متوجه شدم کارت عابربانکم حاوی ٥٥٠هزارتومان وجه نقد، تلفن همراه و سوییچ ماشینم سرقت شده است. وقتی با تلفن همراه خودم تماس گرفتم سارق بابت پس‌دادن ماشین ١٠میلیون‌تومان خواست اما من بلافاصله موضوع را به کلانتری اطلاع دادم.»

کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته در ورودی تعدادی از استخرها تصویر متهم را به دست آوردند و با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار فهمیدند این شخص مردی ٥٠ساله به‌نام «غلامرضا» است که پیش از این نیز بارها به‌دلیل ارتکاب جرایم مختلف سرقت و همچنین موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود. به این ترتیب غلامرضا در حالی‌که سوار خودرو مسروقه لیفان بود در منطقه نظام‌آباد دستگیر شد.

سرهنگ سعدالله گزافی، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت: «با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و اعتراف صریح او به سرقت و اخاذی از مالباختگان و به‌منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر مالباختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضایی صادر شده است و از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در سیدخندان، خیابان شهید ابوذر غفاری مراجعه کنند.»

1445 نمایش

نظر دادن