تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 بهمن 1393 ساعت 23:40

«نشستن روی قبر» عامل بیشترین شکایت در «بهشت زهرا»!

معاون امور رفاهی سازمان بهشت زهرا (س) در واکنش به شکایت برخی از شهروندان به تخریب قبور گفت: قبور فقط همسان‌سازی می‌شوند چرا که بیشترین شکایات مربوط به نشستن خانواده متوفیان روی قبر متوفی دیگر و ریختن باقی مانده خیرات است!

سیدمحمدجواد جواد قوامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری آنا، در واکنش به شکایت برخی از شهروندان برای همسان‌سازی ارتفاع قبرها در بهشت زهرا(س) گفت: فعلا فقط صندلی‌های اضافه و چراغ‌هایی که سد معبر کرده‌اند را جمع‌آوری می‌کنیم اما بعد از انجام این اقدامات ارتفاع قبور را نیز همسان خواهیم کرد.

وی علت این اقدام را ایجاد مزاحمت برای رفت‌وآمد بازدیدکنندگان عنوان کرد و افزود: متاسفانه اقداماتی که از سوی خانواده متوفیان در بهشت زهرا(س) انجام می‌شود احساسی بوده و بر همین اساس بدون در نظر گرفتن حق دیگران و هماهنگی با مسئولان صندلی یا چراغ نصب می‌کنند که باعث اعتراض دیگر خانواده‌ها شده است.

قوامی تاکید کرد: همچنین غیر همسان بودن قبور و خللی که در آنها ایجاد شده است، باعث شده تا خیراتی که عمدتا مواد غذایی بوده روی زمین ریخته و عاملی برای جمع شدن جانوران موذی و سخت شدن مقابله با آنها بشود.

معاون خروجیان و امور رفاهی سازمان بهشت زهرا(س) استفاده از بهشت زهرا را حقی عمومی دانست و از اینکه برخی این حق را زیر پا می‌گذارند ابراز تاسف کرد.

وی گفت که فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه پنج تن کاغذ شیرینی از بین قبور جمع‌آوری می‌شود و گاهی کل زباله‌ها به 20 تن هم می‌رسد که خارج کردن آنها برای رفتگران هم دشوار شده است. به همین علت و با توجه به شکایت شهروندان، سازمان بهشت زهرا(س) تصمیم گرفته تا چراغ‌ها و صندلی‌های اضافه را جمع‌آوری کند و طبق قانون ارتفاع مشخصی را برای قبور در نظر گیرد تا این مشکلات برطرف شود.

2317 نمایش

نظر دادن