تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 آذر 1393 ساعت 18:00

از موفق‌ ترین زن‌ های دنیا بشنوید + تصاویر

دنیای اقتصاد - شاید دیدگاه زنان و مردان نسبت به ثروت‌اندوزی و جوانب دیگرش چون خرج کردن و پس‌انداز کردن متفاوت باشد، اما این تفاوت صرفا در چگونگی رساندن پیغام آنها به مردم است؛ آن هم احتمالا به این خاطر که زنان در مقایسه با مردان نسبت به تجربه‌های شخصی خود احساساتی‌تر عمل می‌کنند و بنابراین دیدگاهی احساسی دارند؛ اما در نهایت هم زنان و هم مردان روی یک نکته توافق نظر دارند و آن هم این است که:

 «موفقیت و خوشحالی از سختکوشی، تصمیم درست و میل به کمک به هم‌نوع حاصل می‌شود.» تنها چالشی که در این میان باقی می‌ماند، این است که به‌صورت کلی زن‌ها به لحاظ مقام و مرتبه و میزان درآمد هنوز فاصله زیادی با مردها دارند. به جز این، نمی‌توان منکر این حقیقت شد که بهترین درس‌ها در رابطه با زندگی، کار، پول و روابط از زبان زنانی بازگو می‌شود که از عمق احساسات و دیدگاه‌های زنانه خود حرف می‌زنند. بنابراین تا پای مسائل مهم به میان می‌آید، بهتر است به حرف زن‌ها گوش دهیم.

یکی از مسائل مهم دنیا پول است. بله پول که ما آن را چرک کف دست می‌نامیم؛ اما بدون همین پول در واقع نمی‌توانیم قدم از قدم برداریم. مخصوصا در این زمانه که انسان تقریبا تمام قدم‌هایش را برای رسیدن به پول و در نهایت قدرت برمی‌دارد. البته تمام انسان‌ها از این مسیری که آغاز کرده‌اند، موفق بیرون نمی‌آیند؛ افرادی که شاید برای طی راه موفقیت نیاز به کمک دیگران یا شاید مشاوره و نصحیت نمونه‌های موفق دنیا داشته باشند.

به هر حال الگوبرداری از موفق‌ترین افراد دنیا شاد بتواند تاثیری روی کسانی که بلندپروازند و میل به موفقیت دارند، داشته باشد. اگر این الگوها از میان زن‌های موفق دنیا انتخاب شوند، شاید این تاثیر چندبرابر شود؛ چرا که کسب موفقیت برای زن‌ها در مقایسه با مردها کار چندان آسانی نیست، از این رو بد نیست که اطلاعاتی را درباره موفق‌ترین زن‌های دنیا و اینکه چطور به این نقطه رسیدند، ارائه کنیم.
از موفق‌ ترین زن‌ های دنیا بشنوید 
1. هایدی کلوم
 
ثروت هایدی کلوم بدون شک نتیجه سختکوشی است. او کار در دنیای فشن را از سنین جوانی آغاز کرد و در اوج زندگی حرفه‌ای خود وارد دنیای تجارت شد. او مسابقه‌ای را برای جوانان علاقه‌مند به ورود به دنیای فشن تهیه و اجرا کرد سپس با راه‌اندازی برند خود محصولاتی لوکسی چون جواهرات، پوشاک و کفش را روانه بازار کرد. البته ناگفته نماند که کلوم صرفا به ثروت‌اندوزی برای خودش نپرداخت و بخشی از فعالیت‌هایش را معطوف به اقدامات خیرخواهانه کرد؛ ازجمله جمع‌آوری بودجه کمکی برای بیمارسان کودکان در لس‌آنجلس.

کلوم با ثروت 70 میلیون دلاری‌اش طرفدار شعار «با هزینه کم زیبا بمانید» است. او در سرتاسر دنیا به زن‌ها کمک می‌کند که چگونه پول‌شان را کاهش هزینه‌های پوشاک پس‌انداز کنند. در واقع کلوم به زن‌ها یاد می‌دهد که چطور با هزینه کم لباسی شیک و زیبا برای خودشان تهیه کنند. او می‌گوید که صرفا لازم نیست برای زیبا بودن به سراغ برندهای گران‌قیمت رفت. با لباس‌های ارزان و حتی با لباس‌های ته‌گنجه هم می‌توان شیک ماند و در عین حال پول پس‌انداز کرد.
 
 از موفق‌ ترین زن‌ های دنیا بشنوید
2. جی‌کی رولینگ
 
نویسنده محبوب سری کتاب‌های «هری پاتر» میلیاردری است که ثروتش را مدیون خلاقیت و تلاش مضاعفش است. او که مادر سه فرزند است، عنوان ثروتمندترین زن جهان در سال 2011 را به خاطر تغییر سیستم مالیاتی بریتانیا و فعالیت‌های خیرخواهانه از دست داد، اما این طور که به نظر می‌رسد این اتفاق چندان برایش اهمیتی ندارد، چرا که او ثروتی را در اختیار دارد که به راحتی نصیب کسی نمی‌شود؛ هنر نویسندگی‌اش.

رولینگ با ثروت یک میلیارد دلاری‌اش در وب‌سایت شخصی‌اش نوشته: «من آن روزهایی را که حتی توانایی پرداخت قبض‌هایم را هم نداشتم، فراموش نمی‌کنم» و همان‌طور که می‌بینید او با باور توانایی و هوش خود به اینجا رسیده. وقتی از او درباره آغاز یک راه، مثل راه انداختن کسب‌وکار جمع و جور با حداقل سرمایه می‌پرسند، می‌گوید: «این انتخاب‌های ماست که بیانگر شخصیت و خود واقعی ماست، نه صرفا توانایی‌هایمان. وقتی جرات انجام کاری را به دست آوری، هر چیزی امکان‌پذیر است.» رولینگ درباره موفقیت می‌گوید: «اگر می‌خواهید انسانیت فردی را مورد سنجش قرار دهید رفتارش را با پایین‌تر از خودش ببینید نه با هم‌رده‌هایش.»
 
از موفق‌ ترین زن‌ های دنیا بشنوید 
3. جورجینا هنکاک رینهارت
 
او ثروتمندترین زن استرالیاست و در سال 2013 از سوی نشریه فوربز به‌عنوان پنجمین زن ثروتمند دنیا شناخته شد. رینهارت منبع اصلی ثروت خود یعنی کارخانه  و معدنش را از پدربزرگش به ارث برده است اما موفق شد که آن میراث خانوادگی را به یکی از موفق‌ترین تجارت‌های دنیا تبدیل کند. او علاوه‌بر تجارت خانوادگی‌اش در چند شبکه‌ رسانه‌ای هم سهام دارد. ثروت 17 میلیارد دلاری رینهارت البته با روندی که در پیش گرفته و سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایالات متحده کرده، از این هم بالاتر خواهد رفت.

او درباره چگونگی رسیدن به موفقیت می‌گوید: «اگر دلتان می‌خواهد مثل کسانی که بیشتر از شما پول دارند، بشوید، ننشینید در خانه و غر بزنید. دست به‌کار شوید و پولسازی کنید. وقت‌تان را کمتر صرف تفریح و معاشرت و بیشتر صرف کار کنید.» رینهارت درباره شانس‌ و فرصت‌های پولدار شدن می‌گوید: «هیچ حکم مطلقی درباره میلیونر شدن وجود ندارد. کار و تلاش زیاد، سرمایه‌گذاری و ساختن و در عین حال ایجاد شغل و فرصت برای دیگران رمز موفق شدن است و این باید در اولویت زندگی افرادی قرار بگیرد که دلشان می‌خواهد مثل میلیونرها شوند.»

1444 نمایش

نظر دادن