تاریخ انتشار: شنبه, 08 آذر 1393 ساعت 10:00

ازدواج قانونی مادر ۴۰ ساله با پسر ۲۳ ساله‌اش! +عکس

این زن زیمباوه ای و پسرش ادعا میکنند که شدیدا عاشق یکدیگر هستند. خانم برکو ۱۲ سال است که همسرش را از دست داده است، پس از او مدتی را در عقد برادرشوهرش بود ه است و اکنون با پسرش زندگی می‌کند.

برکو زن ۴۰ ساله اهل زیمبابوه در کمال ناباوری قصد دارد با پسر ۲۳ ساله خود ازدواج کند.

این زن و پسرش ادعا میکنند که شدیدا عاشق یکدیگر هستند.

خانم برکو ۱۲ سال است که همسرش را از دست داده و به همراه پسر ش زندگی می‌کند.

این زن با تایید رابطه‌اش می‌گوید: طبق رسوم باید با برادر کوچکتر همسر مرده‌ام ازدواج کنم اما من ازدواج با پسرم که فرزندی از او در رحم دارم را ترجیح می‌دهم.

او در دادگاه گفت مدت سه سال است با پسر خود رابطه نامشروع دارد و پول زیادی خرج کرده تا بتواند به صورت قانونی با وی ازدواج کند.

ازدواج قانونی مادر و پسر
به گزارش بهار، پسر این زن می‌گوید: طبق رسومات قبیله ای پدرم موظف بوده است به خاطر ازدواج با مادرم پولی به خانواده او بپردازد اما قبل از اتمام بدهی‌اش درگذشته و اکنون من می‌خواهم وظایف ناتمام او را به پایان برسانم.

او می‌گوید از اینکه مردم بدانند مادرش از او باردار است اصلا ناراحت نیست.

قاضی دادگاه محلی که به اتهام این مادر و پسر رسیدگی می‌کند می‌گوید اگر در زمان گذشته چنین چیزی رخ داده بود هردوی آنها توسط مردم قبیله کشته می‌شدند اما اکنون ترس از پلیس مانع این کار است.

چنین رفتاری حتی در فرهنگ سنتی زیمبابوه که مردمانش همانند اغلب افریقائیان انیمیست یا پیرو دین های ابتدایی هستند نیز، اقدامی زشت و ناپسند محسوب می شود، اما فعالیت مبلغان مذهبی که از بدو ورود استعمارگران سفیدپوست، همراه با آنها وارد این منطقه شدند، باعث از هم گسیختگی شدید فرهنگی در این کشور شده و هم اکنون ده ها کشیش و واعظ به عنوان پیامبران جدید در زیمبابوه فعالیت می کنند که از میان آنها، ایمانوئل ماکاندیوا، شهرت جهانی دارد و هر یکشنبه، بیش از پنجاه هزار نفر که حتی مقامات کشوری نیز در میانشان هستند، به کلیسای او می روند. ماکاندیوا که اعلام کرده منتظر آموزه های جدید خداوند است تا معجزه جدیدش یعنی زنده کردن مردگان را انجام دهد، در سال 2012 «کلیسای بین المللی خانواده متحد» را بنیانگذاری کرد تا فعالیتش را جهانی کند.

 

در دهه های گذشته و به ویژه در دورانی که حکومت و اداره این منطقه از افریقا به یک شرکت خصوصی متعلق به سفیدپوستان انگلیسی سپرده شده بود، مزرعه داران و مالکان معادن به منظور بهره کشی بیشتر و راضی کردن سیاه پوستان به انجام کار بیشتر بدون دریافت مزد، از مبلغان مسیحی و فرستادگان کلیسا می خواستند که باورها و عقاید قبایلی را با آموزه های مسیحی تلفیق کرده و به عنوان دین مسیحیت به سیاهان بقبولانند. ضمن اینکه مبلغان مختلف مسیحی و کلیساها نیز، برای جذب پیروان بیشتر، علاوه بر راه اندازی مراکز خیریه و کمک های مادی، سنت ها و باورهای مورد علاقه قبایل را نیز، در آموزه های خود می گنجاندند.

 

این رویکرد باعث بوجود آمدن صدها دین و آئین مختلف، به نام مسیحیت واقعی شده و در سال های اخیر نیز، با تشدید مشکلات اقتصادی و بیشتر شدن گرایش مردم به آئین های جدید و خرافات، نسل جدیدی از پیروان انجیل رفاه بوجود آمده که به انجیل به دستان مبشر رفاه شهرت دارند و با ادعای داشتن قدرت های معنوی و به بهانه درمان بیماری ها یا پولدار شدن، حتی سیاستمداران و افراد مشهور را نیز به خود جلب کرده اند.

زیمبابوه یکی از کشورهای جنوبی قاره افریقا است که معادن طلا و پلوتونیوم زیادی دارد و صدها شرکت بزرگ و ثروتمند در آن فعالیت می کنند، اما پس از قیام مردم علیه مالکان سفیدپوست و بیرون راندن صاحبان شرکت های غربی از ریمبابوه، این کشور از سوی اروپا و امریکا تحریم اقتصادی شد و مشکلات اقتصادی در آن به شدت افزایش یافت.

7120 نمایش

نظر دادن