تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آذر 1393 ساعت 10:01

"بیانسه" و "کیتی پری" در صف معترضان فرگوسن

تعدادی از هنرمندان سرشناس آمریکایی به صدور رأی دادگاه عالی میسوری در اعلام برائت پلیسی که یک شهروند سیاهپوست را کشته بود، اعتراض کردند.

خبرگزاری آنا: تعدادی از هنرمندان سرشناس آمریکایی به صدور رأی دادگاه عالی میسوری در اعلام برائت پلیسی که یک شهروند سیاهپوست را کشته بود، اعتراض کردند.

بیانسه ناولز و خواهرش سولانژ، آلیشیا کیز، کیتی پِری، اسپایک لی، لنا دنهام و میکی بلانکو از جمله هنرمندان عرصه موسیقی و سینما در آمریکا بوده‌اند که در روزهای گذشته اعتراض خود را به صدور حکم برائت یک پلیس سفیدپوست که نوجوانی سیاهپوست را در ایالت میسوری به قتل رساند و باعث بروز شورش در شهر فرگوسن شد، اعلام کردند.

به نوشته گاردین، اهالی موسیقی، نویسندگان و فیلم‌سازان پس از اعلام رأی برائت دادگاه عالی میسوری در مورد دارن ویلسن، افسر پلیسی که در تاریخ 9 اوت (18 مرداد) نوجوانی سیاهپوست به‌نام مایکل براون را در شهر فرگوسن ایالت میسوری به‌ضرب گلوله کشت، به صدور این رأی اعتراض کردند. از جمله افرادی که به این حکم اعتراض کرده‌اند، بیانسه ناولز خواننده مشهور آمریکایی است که در صفحه توییتر خود با خانواده براون همدردی کرده و به نقل از بیانیه آنان از جمله نوشته است: «ما عمیقاً سرخورده شده‌ایم از اینکه می‌بینیم قاتل فرزند ما با عقوبت اقدام خود مواجه نشده است.» وی همچنین در این توییت آرزو کرده است که در صدور این حکم «تغییری مثبت» صورت بگیرد.

آلیشیا کیز خواننده، ترانه‌سرا و پیانیست در اعتراض به این حکم صفحه اینستاگرام خود نام «مایک براون» را بر زمینه‌ای سیاه تصویر کرده است و اسپایک لی کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگر آمریکایی که با فیلم‌هایی مانند «کار را درست انجام بده»، «مالکوم ایکس» و «ساعت 25» از جمله نامزد 2 جایزه اسکار شده، در صفحه اینستاگرام خود تصویری گرافیکی از مایکل براون با این عبارات پست کرده است: «فقط حقیقت برای ما و به شیوه آمریکایی. ما مایکل براون هستیم.»

کیتی پری خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر در صفحه توییتر خود نوشته است «... برای فرگوسن دعا می‌کنم و برای آمریکایی برخوردار از برابری دعا می‌کنم.» لنا دنهام فیلم‌نامه نویس، بازیگر و تهیه‌کننده نیز در توییتر نوشته است: «همه عشق من نثار خانواده مایکل براون باد. من استقامت و شجاعت آنها را تحسین می‌کنم، برای آنچه از دست داده‌اند، سوگوارم و دعا می‌کنم آنها شاهد عدالت و تغییر باشند.»

میکی بلانکو، خواننده رپ در پست توییتر خود به زمان اعلام رأی اشاره کرده و از بدگمانی خود در مورد اینکه صادر کنندگان رأی، عمدی در برپا ساختن شورش در شهر فرگوسن داشته ‌اند، سخن گفته است: «طوری است که انگار آنها دلشان می‌خواست شورش و غارت برپا شود و خشم و سردرگمی همه‌جا را بگیرد. زمان اعلام این رأی برنامه ریزی شده بود.»

کیلر مایک، خواننده رپ مستقر در آتلانتا نیز که همراه با گروه موسیقی خود در سنت لوییز اجرایی داشته است، در نطقی چهار دقیقه‌ای پیش از اجرای خود از این سخن گفت که برای پسران خود که 12 و 20 سال دارند، نگران است که در کشوری زندگی می‌کنند که مردان جوان سیاهپوست بارها و بارها هدف گلوله افسران پلیس قرار گرفته‌اند. وی همچنین در نطق خود گفت: «فردا مال این لعنتی‌ها نیست. قرار نیست زندگی ما در سایه ترس بگذرد.»

989 نمایش

نظر دادن