تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 آبان 1393 ساعت 11:40

دختری که از بیماری زیبای خفته رنج می برد! + عکس

جوانان علاقه خاصی به خوابیدن دارند و قدرت آن را دارند تا ساعت ها بیش از اندازه عادی بخوابند و از آن لذت ببرند ولی یک نوجوان انگلیسی به طور عجیبی روزانه تنها 2 ساعت از خواب بیدار می شود...

باشگاه خبرنگاران: جوانان علاقه خاصی به خوابیدن دارند و قدرت آن را دارند تا ساعت ها بیش از اندازه عادی بخوابند و از آن لذت ببرند ولی یک نوجوان انگلیسی به طور عجیبی روزانه تنها 2 ساعت از خواب بیدار می شود.

«بث گودیر» دختر 20 ساله ای است که دچار سندروم «کلین لوین» شده است. این بیماری باعث می شود تا اون بیش از حد عادی به خواب برود. این بیماری که به نام «زیبای خفته» هم شهرت دارد می تواند زندگی یک انسان را از بین ببرد.


این بیماری از سنین نوجوانی شروع می شود و معمولا در سن 15 یا 16 سالگی بیمار روزی 18 ساعت خواب را هم تجربه می کند. این بیماری به صورت حمله های ناگهانی رخ می دهد و ممکن است تا سه هفته ادامه داشته باشد.
در شرایط حساس باید مراقبت 24 ساعته از بیمار انجام شود تا مشکل دیگری برای او رخ ندهد چرا که ممکن است بیمار بیش از یک روز کامل هم در خواب باشد و در زمان بیداری فرق واقعیت و خیال را نمی فهمد.

در سراسر دنیا نزدیک به 1000 نفر به این بیماری نادر دچار هستند که از این میان 70 درصد را آقایان تشکیل می دهند. هنوز دلیل و درمان درستی برای این بیماری پیدا نشده است.

3294 نمایش

نظر دادن