تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 آبان 1393 ساعت 01:26

خاطره دیپلمات امریکایی از جاده چالوس

دیپلمات کهنه کار امریکایی که ماه گذشته به ایران سفر کرده بود از نتایج سفرش اظهار خرسندی و ابراز امیدواری کرد که در آینده تماس‌های بزرگتری بین دو کشور رخ دهد.

به گزارش عصرایران، «کنت کوئین» رئیس بنیاد جهانی غذا پس از بازگشت به کشورش به تمجید از پذیرایی ایرانی‌ها در دوران اقامتش پرداخت و گفت: در این سفر فرصت داشتیم که بدون واسطه با فرهنگ ایران آشنا شویم. مردمی که ما را می‌دیدند، می‌خواستند به ما هدیه بدهند. مثلاً وقتی همسر من در مهمانسرا انگشتر یکی از کارکنان زن را دید و درباره زیبایی آن تعریف کرد آن خانم قصد داشت به اصرار انگشترش را به همسرم هدیه دهد. هرچند همسر من نپذیرفت اما این حرکت زیبا به دل ما نشست.

کوئین در ادامه به خاطره رفتن به یک رستوران سنتی در جاده چالوس اشاره کرده و می‌گوید: در رستورانی سنتی روی تخت‌های بزرگ به صورت دایره وار نشستیم و انواع خوراکی ایرانی در فضا و حسی شاد بود و من انواع کباب ایرانی و ماهی کبابی را امتحان کردم و حس بودن در محیطی سنتی برایمان خاطره انگیز شد.

وی افزود:غذای ایرانی را دوست داشتم و البته به خوردن نان و پنیر و گردو عادت کرده بودم تا اینکه در نهایت همسرم مداخله کرد و جلوی زیاده روی من را گرفت هرچند در نهایت با اضافه وزن از ایران برگشتم.

1171 نمایش

نظر دادن