تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 مهر 1393 ساعت 12:30

برای بچه‌دارشدن، دنبال همسری کم‌سن‌وسال می‌گردم!

پسری مجرد و ۳۸ ساله‌ام. مجرد بودنم قصه درازی دارد که بماند، اما دخترانی که بستگانم برای ازدواج معرفی می‌کنند ۳۴ تا ۳۶ ساله هستند و بنده فوق العاده با چنین ازدواج‌هایی مخالفم.

واقعیت این است که ازدواج نکردن شما تا به این سن به هر دلیلی که باشد به ایجاد یک سری محدودیت‌ها در انتخاب همسر منجر می‌شود که یکی از این محدودیت‌ها‌‌ همان است که اشاره کردید: «لطمه خوردن به تعداد و سلامت فرزندان». با این حال در صورتی که مایل به ازدواج با خانمی با تفاوت سنی کم باشید توصیه من به شما این است که:

شرایط خود را بپذیرید

مسئولیت مجرد بودنتان تا به این سن را به عهده بگیرید. مسلم است که دلیل آن هر چه باشد شما به سهم خودتان درباره آن مسئولید پس لازم است در درجه اول بپذیرید که گزینه‌های انتخاب همسر برای یک آقای ۳۸ ساله نسبت به سنین پایین‌تر ممکن است محدود‌تر باشد که البته این امر درباره خانم‌ها بسیار بیشتر صدق می‌کند و محدودیت‌ها برای خانم‌ها بیشتر است، ولی به هر حال برای آقایان هم وجود دارد.
اگر مهم‌ترین ملاک ازدواجتان فرزنددار شدن است و این امر را بر سایر مسائل ترجیح می‌دهید لازم است بستگانتان را در جریان اولویت‌های شخصی خود قرار دهید تا افرادی را که برای ازدواج پیشنهاد می‌کنند از نظر سنی همخوانی بیشتری با اولویت‌های شما داشته باشند.

مشکلات تفاوت سنی زیاد زوجین

این نکته را هم مد نظر داشته باشید به میزانی که اختلاف سنی شما با همسرتان بیشتر شود انتظارات او از شما و به تبع شما ازاو متفاوت خواهد بود. بحث انتظارات زوجین از یکدیگر یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در ازدواج آن هاست که اگر از ابتدا مورد توجه قرار نگیرد می‌تواند زمینه ناسازگاری در زندگی مشترکشان را فراهم سازد. انتظارات لازم است به روشنی قبل از ازدواج عنوان شوند و طرفین با آگاهی کامل درباره این انتظارات وارد زندگی مشترک خود شوند. قبلاً درباره مشکلات ازدواج وقتی که زوجین اختلاف سنی زیادی با یکدیگر داشته باشند، مطالبی ارائه شده است، با این حال انتخابتان هر فرد و با هر خصوصیاتی که باشد پیشنهاد من به شما بهره‌مندی از مشاوره تخصصی پیش از ازدواج است، چرا که هر دو نفرتان قادر خواهید بود با دید بازتری به مسائل زندگی به زندگی مشترک قدم بگذارید و با دستی پر از مهارت‌های زندگی آموخته شده، زندگی مشترکتان را آغاز کنید. (پریسا غفوریان - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی/خراسان)

1327 نمایش

نظر دادن