تاریخ انتشار: شنبه, 01 شهریور 1393 ساعت 12:08

خواننده معروف دادگاهی می‌شود + عکس

براساس حکم قاضی دادگاهی در نیویورک: در تهیه یکی از ترانه‌های پرطرفدار شکیرا، خواننده شناخته‌شده کلمبیایی، حق کپی‌رایت نقض شده است و این ترانه، نسخه‌برداری

 به گزارش آخرین نیوز به نقل از جام جم، براساس حکم قاضی دادگاهی در نیویورک: در تهیه یکی از ترانه‌های پرطرفدار شکیرا، خواننده شناخته‌شده کلمبیایی، حق کپی‌رایت نقض شده است و این ترانه، نسخه‌برداری غیرمستقیمی از اثر یک ترانه‌سرای دیگر بوده است. قاضی الوین هلراستین گفت که در تهیه نسخه اسپانیایی ترانه لوکا که شکیرا در سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار عرضه کرد، حق کپی‌رایت یکی از آثار رامون آریاس واسکوئز، خواننده اهل دومینیکن، نقض شده است.

 
 http://www.rahafun.com/wp-content/uploads/www.rahafun.com-ax-shakira-5.jpg

نسخه انگلیسی این ترانه برای طرح دعوی نقض کپی‌رایت به دادگاه ارائه نشده بود و همین دلیل، حکم دادگاه درباره نسخه اسپانیایی آن است. در نسخه اسپانیایی ترانه لوکا، ادوارد ادوین بللو پو، رپر اهل دومینیکن، شکیرا را همراهی می‌کند. این ترانه در زمان عرضه به بازار، با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد و بیش از پنج میلیون نسخه از آن به فروش رفت.
در حکم قاضی هلراستین آمده است که ترانه مورد بحث براساس نسخه‌ای از ترانه‌ای ساخته شده است که قبلا بللو آن را ساخته بود و خود بللو هم آن را از ترانه اصلی اثر آریاس واسکوئز کپی کرده است.
در این حکم اضافه شده است: "بدون هیچ بحثی، نسخه‌ای از ترانه‌ای که شکیرا خوانده است، براساس نسخه بللو ساخته شده است."

 

3853 نمایش

نظر دادن