تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 مرداد 1393 ساعت 12:30

دعوای خانوادگی ایرانیان به سایت ها کشید!

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: زوج های طلاق گرفته در فضای مجازی از یکدیگر انتقام می گیرند.

خبرگزاری مهر: سرهنگ محمد قاسملو در تشريح اين خبر گفت: خانمي به هويت معلوم، هراسان و دل‌نگران به اين پليس مراجعه و اعلام کرد تعدادي از عکس‌هاي شخصي وي توسط فرد يا افرادي در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي با هدف تهديد و زيرسئوال بردن شخصيت اجتماعي و خدشه‌دار کردن امنيت رواني وي منتشر شده است لذا با توجه به حساسيت، موضوع در دستور کار يکي از کاراگاهان تيم اجتماعي اين پليس قرار گرفت.

او گفت: در بررسي‌هاي اوليه و به منظور استخراج مستندات فني موارد اعلامي شاکيه نسبت به مستندبرداري از آنها اقدام شد و با هماهنگي مقام قضايي، سيستم‌هاي رايانه‌اي مظنون جمع‌آوري و مشخص شد متهم چند ماه پيش شوهر شاکيه بوده و بنا به دلايلي از همديگر جدا شده و بعد از چند ماه عکس‌هاي خانوادگي در فضاي مجازي منتشر شده است درنتيجه متهم جهت تحقيقات لازم به اين پليس دعوت شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه اتهامي بوده و ادعا کرد شاکيه قصد تهمت زدن به وي را دارد ولي در توضيحات بعدي بيان داشت صفحه مذکور زماني که با هم زندگي مي‌کردند باز شده و فقط جهت ارتباط با فاميل‌هاي خارج از کشور مورد استفاده قرار مي‌گرفت.

وي در ادامه گفت: سيستم‌هاي ضبط شده از متهم مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد عکس‌هاي مذکور از طريق سيستم رايانه‌اي متهم و بعد از جدايي منتشر شده است که نتيجه تحقيقات تکميلي به مقام قضايي رسيد و پرونده جهت سير مراحل بعدي تحويل دادسرا شد.

سرهنگ قاسملو گفت: اخيرا مشاهده شده بعضي از شهروندان به ویژه زن و شوهرهاي طلاق گرفته با بهره‌مندي از فضاي مجازي قصد آزار و اذيت همديگر را داشته و با انتشار عکس و يا درج مطالب خلاف واقع، امنيت اين فضا را مخدوش مي‌کنند.

رئيس پليس فتا آذربايجان‌شرقي در پايان گفت: به ياد داشته باشيم برابر ماده 17 قانون جرائم رايانه‌اي در صورت اثبات اتهام، موضوع جرم تلقي شده و برخورد قانوني با فرد متخلف انجام خواهد پذيرفت لذا شهروندان با رعايت قوانين جرائم رايانه‌اي از به خطر افتادن امنيت اين فضا و هتک حيثيت ديگران جلوگيري کنند.

1712 نمایش

نظر دادن