تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 مرداد 1393 ساعت 10:04

زنی با صورت پیوندی + تصاویر

دسامبر گذشته در کلینیکی در کلیولند امریکا یک داستان تخیلی به واقعیت پیوست و چهره زنی تازه در گذشته به زن دیگری پیوند زده شد.

قدس آنلاین: دسامبر گذشته در کلینیکی در کلیولند امریکا یک داستان تخیلی به واقعیت پیوست و چهره زنی تازه در گذشته به زن دیگری پیوند زده شد.

زنی با صورت پیوندی+تصاویر


 پنج سال پیش در شبی پاییزی توماس کالپ به صورت همسرش شلیک کرد و سپس خود را هدف قرار داد. توماس کالپ به خاطر این کار به هفت سال زندان محکوم شد و کانی با جراحات شدیدش برای زنده ماندن با مرگ دست و پنجه نرم می کرد.

زنی با صورت پیوندی+تصاویر


بر اثر این حادثه کانی کالپ بینی، کام، گونه ها و یک چشم اش را از دست داد و صدها ذره از گلوله و استخوان های خرد شده در بافت صورت او قرار گرفته بود. کالپ از طریق لوله یی که در نایش قرار داده بودند نفس می کشید. دو ماه پس از این حادثه دکتر ریسل یوهان، جراح پلاستیک در کلینیک کلیولند کانی کالپ را معاینه کرد و گفت:" مطمئن نیستم بتوانم صورت کانی کالپ را فیکس کنم."

پزشکان برای فیکس کردن صورت کانی کالپ 30 عمل جراحی انجام دادند. آنان با برداشتن قسمتی از لب های کالپ برای او گونه درست کردند و با برداشتن قسمتی از استخوان های پایش برای او فک بالا ساختند. این در حالی بود که مقدار وسیعی از پوست ران هایش هم به صورت کانی پیوند زده شد.

اما او هنوز نمی توانست غذاهای جامد بخورد یا به تنهایی تنفس کند. سرانجام در 10 دسامبر تیم جراحی دکتر ماریا سیمونوو در کلینیک کلیولند رگ های خونی، ماهیچه ها و پوست زنی که به تازگی فوت شده بود به کانی کالپ پیوند زده شد.

تیم 11 نفره جراحان کلینیک کلیولند در اهایوی آمریکا در جراحی که 22 ساعت به طول انجامید 80 درصد چهره یک جسد را به صورت کانی کالپ پیوند زدند.

پس از این عمل دکتر " ماریا سیمونوو " مدیر پژوهش جراحی پلاستیک در کلینیک کلیولند خبر موفقیت آمیز بودن جراحی را به اطلاع همگان رساند و گفت:" از این که این خبر را به شما می دهم، احساس افتخار می کنم و بسیار هیجان زده ام. کار ما مطابق برنامه پیشرفت خوبی داشت و حال بیمار خوب است. این بیمار به دلیل از بین رفتن صورتش در وضعیت بسیار بدی قرار داشت. اما او اکنون می تواند لبخند بزند و طعم غذایی را که می خورد احساس کند. صورت کانی کالپ زیبا نیست اما برای یک زندگی معمولی کافی است."

کانی کالپ 46 ساله از صورت جدید اش راضی است و با تمام وجود از کسانی که این صورت را به او بخشیده اند سپاسگزار است.

او در کنفرانس خبری که در کلینیک کلیولند ترتیب داده شده بود تا صورت اش را به مردم نشان دهد گفت:" حدس می زنم همه برای دیدن من به اینجا آمده اید. اما من فکر می کنم بهتر است در ابتدا از خانواده زنی که اعضای صورتش را به من بخشیدند یاد کنیم. بدون بخشندگی آنها من اکنون صورتی نداشتم."

او افزود:" زمانی که با فردی مواجه می شوید که صورتش زشت شده در مورد او زود قضاوت نکنید چرا که نمی دانید چه اتفاقی برای آن فرد افتاده است. من هیولا نیستم. من آدمی هستم که فردی به ناحق به او شلیک کرده است."

کانی کالپ، بانوی اهل پنسیلوانیا قصد دارد فعالیت های اجتماعی اش را از سر گیرد و به افرادی که مثل او دچار نقص عضو شده اند کمک های مختلفی بکند.

2318 نمایش

نظر دادن