تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 مرداد 1393 ساعت 16:28

تقلید کودکان سعودی از جنایات داعش!

انتشار تصاویر و فیلم هایی از جنایات گروه تروریستی ˈداعشˈ از جمله اعدام و سربریدن افراد، جامعه عربستان را با خطر الگوبرداری و تقلید کودکان از این صحنه ها روبرو کرده است.
شیوه برخورد تروریست های داعش با اسیران خود از طریق انتشار فیلم های منتشر شده در وسایل ارتباط جمعی باعث ˈتقلیدˈ خطرناک کودکان عربستان از اینگونه اقدامات شده است.

روزنامه ˈالحیاتˈ چاپ لندن در این زمینه نوشت: در شبکه های اجتماعی تصاویر و فیلم هایی از کودکان زیر 10 سال عربستانی منتشر شده که در آن صحنه برخورد داعش با اسرا را تقلید کرده اند.

در این فیلم ها، گروهی از کودکان عربستانی نقش اسیران چشم بسته را ایفا می کنند، درحالی که دیگران حکم اعدام آنها از طریق سر بریدن با چاقو صحنه سازی می کنند.

روانشاسان، اخیرا شاهد رشد پدیده خشونت در بین کودکان بوده و درباره صحنه سازی خشنونت و قتل در مناطق بحران زده خصوصا کشورهای عربی، توسط این کودکان هشدار داده اند.

این روانشناسان از اقدام برخی رسانه ها در معرفی اقدامات گروههای تروریستی به عنوان ˈشجاعتˈ و ˈدلاوریˈ انتقاد کرده و گفتند که این امر باعث همبستگی مردمی با این گروهها و گسترش فرهنگی می شود که رفتار و کارهای آنها را خصوصا بین کودکان تایید و تمجید می کند.

1974 نمایش

نظر دادن