تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 تیر 1393 ساعت 10:34

فراخوان ۱۲۰ ساله‌ها برای سربازی!

یک سازمان آمریکایی که مسئولیت فراخوان جوانان را به خدمت سربازی برعهده دارد به اشتباه برای افرادی که تاریخ مشمول شدن آنها به دو قرن پیش باز می‌گردد، نامه احضار به خدمت فرستاده است.

به گزارش آخرین به نقل از ایسنا، سازمان «سلکتیو سرویس سیستم» (اس.اس.اس) ضمن عذرخواهی از دریافت‌کنندگان این نامه‌ها اعلام کرد که این اشتباه از آنجا آمده است  که یکی از کارمندان به هنگام وارد کردن اطلاعات در کامپیوتر در انتخاب قرن اشتباه کرده و نامه‌ها را به جای مشمولان متولد سال‌های 1993 تا 1997 میلادی به افرادی که در سال‌های 1893 تا 1897 میلادی مشمول شده بودند، ارسال کرده است.بدین ترتیب بیش از 14 هزار نامه به آدرس افرادی ارسال شده که جوانترین آنها اگر در قید حیات باشد دست کم 117 سال دارد.

بسیاری از بازماندگان این افراد می‌گویند، پس از دریافت این نامه‌هااز تعجب کم مانده بود شاخ درآورند.

«چاک هیوی» که خود 73 سال دارد و ساکن ایالت پنسیلوانیا است می‌گوید: نامه‌ای دریافت کرده که پدربزرگش را به خدمت سربازی فراخوانده است. این در حالی است که پدر بزرگ او که از کهنه سربازان جنگ جهانی بوده در سال 1995 میلادی و در 100 سالگی در گذشته است.
هیوی  گفت: در نامه آمده بود که اگر پدربزرگم خودش را معرفی نکند ممکن است به جریمه مالی یا حتی زندان محکوم شود!

بنا به این گزارش، پسران متولد شده در آمریکا باید پس از ورود به سن 18 سالگی خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند.

جوانانی که در آمریکا مهاجر محسوب می‌شوند نیز باید مابین 18 تا 25 سالگی خود را معرفی کنند اما قانون نظام وظیفه اجباری پس از جنگ ویتنام دیگر به اجرا درنمی‌آید و اکنون خدمت سربازی در آمریکا داوطلبانه است.

 

985 نمایش

نظر دادن