تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 تیر 1393 ساعت 10:20

رونمايي از عجيب‌ترين مدل لامبورگيني گالاردو +عکس

شرکت ايتاليايي زاگاتو با فيس‌ليفت اساسي لامبورگيني گالاردو، اين خودروي زيبا و استثنايي را که شباهت‌هايي به مدل‌هاي قبلي زاگاتو دارد، با نام 95-5 زاگاتو معرفي کرده است.


 به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرآنلاين؛ با سابقه 50 سال همکاري با لامبورگيني و همچنين 95 سال تجربه در طراحي بدنه خودرو، کمپاني ايتاليايي زاگاتو لامبورگيني 95-5 زاگاتو را طراحي کرده است.

 اين مدل که در درون ساختاري مشابه لامبورگيني‌هاي معمول دارد به لحاظ ظاهري کاملا جديد و متمايز است. در حقيقت 95-5 از شباهت‌هايي با مدل‌هاي قابل توجه زاگاتو در گذشته برخوردار است.

اين مدل ويژه به سفارش آلبرت اسپسيس، کلکسيونر شناخته شده خودرو ساخته شده است. 95-5 همان گالاردوي معروف است که يک فيس ليفت اساسي انجام داده و لباسي نو به تن کرده است. آلبرت اسپسيس 95-5 را براي مجموعه معروفش سفارش داده و درخواست کرده بود لامبورگيني گالاردو را به يک خودرو کاملا جديد تبديل کنند.

در مجموعه ارزشمند او تعدادي از نخستين مدل‌هاي لامبورگيني و طرح‌هاي قابل توجهي از زاگاتو مانند آلفا رومئو SZ 1990 و آستون مارتين V12 زاگاتو وجود دارند. در اين پروژه دليل انتخاب گالاردو که موفقيت آميز‌ترين مدل لامبورگيني شناخته مي‌شود، مهندسي عالي آن اعلام شده است. از نظر بسياري با روي کار آمدن گالاردو کمپاني لامبورگيني به جايگاهي بسيار بالاتر در صنعت خودروسازي در سطح جهاني دست يافت.

طراحي قسمت جلوي 95-5 يادآور مدل رپتور 1996 است. کاپوت تا روي جلوپنجره کشيده شده و حالت چند بخشي و لايه لايه در قسمت‌هاي مختلف به چشم مي‌خورد. اين نوع طراحي نه تنها جنبه زيباشناختي دارد بلکه باعث بهبود جريان هوا مي‌شود.

برآمدگي سياه رنگ روي سقف هم به منظور حذف ورودي‌هاي هواي جانبي که در مدل گالاردو موجود بود، تعبيه شده است. اين ويژگي نيز به مدل رپتور اشاره دارد. طراحي بخش عقب کوتاه و بريده شده است درحالي که اجزاي مختلف مانند چراغ‌ها، اسپويلر و خروجي‌هاي اگزوز در جاي معمول قرار گرفته‌اند. در مجموع حالت کلي بدنه مانند يک حيوان آماده جهش است.

اين مدل در گردهمايي Concorso d'Eleganza Villa d'Este در ايتاليا به نمايش گذاشته شد و اگرچه به نظر مي‌رسد گالاردو چيز ديگري است اما آلبرت اسپسيس از نتيجه کار بسيار راضي است.



1805 نمایش

نظر دادن