تاریخ انتشار: شنبه, 06 ارديبهشت 1393 ساعت 13:30

پاسخ منفی هوشمندانه سفارت چین به صداوسیما درباره چوچانگ

 انصراف شهروند چینی ازحضور در برنامه تلویزیونی اقتصادی شبکه 1 صداوسیما در حالی مورد انتقاد برخی رسانه‌ها قرار گرفته که حتی دعوت رسانه ملی ازاین چهره پرسش‌برانگیز بوده است.

یک‌شنبه شب اعلام شده بود که بازیگر چینی سری سوم سریال پایتخت در برنامه «پایش» حاضر خواهد شد تا به پرسش‌های مخاطبان این برنامه درباره موضوع فرهنگ کار و مصرف مردم چین و قیمت و کیفیت کالاهای چینی پاسخ دهد.

پاسخ منفی هوشمندانه سفارت چین به صداوسیما درباره چوچانگ

اما خانم «ژانگ منگ هان» صبح همان روز پس از دریافت محور پرسش‌های برنامه، با بیان این که سفارت چین به او اجازه نمی‌دهد تا چنین کاری انجام دهد و درباره اقتصاد چین سخن بگوید، از حضور در استودیوی پایش انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پس از این رخداد، «هادی شریفی»، مدیر روابط‌عمومی برنامه پایش، اعلام کرد که میهمان چینی آن‌ها تمایلی نداشته تا به «پرسش‌های اقتصادی مردم ایران» پاسخ دهد.

 نقطه مبهم اینجاست که مسؤولان صداوسیما چطور انتظار داشتند خانم «ژانگ منگ هان» به عنوان یک محقق زبان فارسی مقابل دوربین‌های سیاسی‌ترین شبکه تلویزیون ملی می‌نشیند تا از سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی پرجمعیت‌ترین کشور جهان دفاع کند؟

این که بر فرض سفارت چین به یک شهروند خود اجازه نداده تا در برنامه اقتصادی «پایش» حضور یابد، اقدامی صحیح و به جا بوده است، زیرا صداوسیمای ایران اگر واقعا قصد داشت تا درباره اقتصاد چین سخن بگوید، می‌توانست از کارشناسانی دعوت به عمل آورد که متخصص هستند، نه کسی که پس از ایفای نقش در قسمت‌های پایانی یک سریال به شهرت رسیده باشد.

1912 نمایش

نظر دادن