تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 ارديبهشت 1393 ساعت 08:28

ماجرای معذرت خواهی امام (ره) از بانوان چه بود؟

حضرت امام(س) دوم اردیبهشت 1358 در پیامی به بانوانی که از جنوب شهر تهران برای دیدار و کمک به خانه‌سازی به قم رفته بودند و به دلیل ازدحام جمعیت موفق به دیدار با ایشان نشدند، فرمودند: روز یکشنبه دوم اردیبهشت جمع کثیری از بانوان جنوب تهران برای دیدن اینجانب و کمک به خانه سازی به شهرستان قم آمدند؛ و موجب تشکر اینجانب را فراهم نمودند. و چون قبل از آنان جمعیت‌های دیگری نیز آمده بودند و مدتی من در پذیرایی از آنان خسته شده بودم، و زیادی جمعیت نیز باعث شد که نتوانم با بانوان محترم گفت و گویی کنم، لهذا از آنان معذرت می‌خواهم.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از جماران، متن پیام حضرت امام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
روز یکشنبه دوم اردیبهشت جمع کثیری از بانوان جنوب تهران برای دیدن اینجانب و کمک به خانه سازی به شهرستان قم آمدند؛ و موجب تشکر اینجانب را فراهم نمودند. و چون قبل از آنان جمعیتهای دیگری نیز آمده بودند و مدتی من در پذیرایی از آنان خسته شده بودم، و زیادی جمعیت نیز باعث شد که نتوانم با بانوان محترم گفت و گویی کنم، لهذا از آنان معذرت می‌خواهم.
من به همه اقشار ملت خصوصاً بانوان که سهمی بسزا در این نهضت مقدس دارند و داشتند علاقه متواضعانه دارم و بانوان را در این نهضت پیشقدم می‌دانم؛ و کراراً گفته‌ام که بانوان حق بیشتری بر اسلام دارند؛ و خصوص بانوان جنوب شهر تهران، انگیزه قیام اسلامی هستند، و راهنمای سایر اقشار. از خداوند تعالی سلامت و سعادت همگی [را] خواستار، امید [است‌] کمکهای شایانی را که به خانه سازی نمودید مورد توجه خداوند تعالی و امام امت، ولی عصر - عجل الله فرجه - باشد. درود بر ملت معظم ایران و بر بانوان عظیم الشأن.

(صحیفه امام، ج ۷، ص ۹۶)

 

699 نمایش

نظر دادن