تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 فروردين 1393 ساعت 15:42

رضا عطاران در آستانه بازگشت به تلویزیون

آخرین نیوز: ويژه برنامه‌هاي نوروزي تحويل سال 1393 مطابق با روال سال‌هاي پيشين با نکات مثبت و منفي همراه بود. در يکي از همين ويژه برنامه ها مهران مديري که سال‌ها در تلويزيون حضور نداشت و حتي عنوان شده بود تبليغات سريالش به واسطه حضورش در تبليغات، از تلويزيون پخش نشده بوده، حضور يافت. خبر بازگشت مديري و گروهي ديگر از خاطره سازترين‌هاي تلويزيون در اين مقطع خاص به تلويزيون که مديري نيز به سهم خود خبر داد، يکي از مهم ترين بخش هاي اين ويژه برنامه بود.

در کنار خبر بازگشت مديري به تلويزيون با يک سريال 150 قسمتي، رضا عطاران در گفتگويي پيرامون عدم حضورش در تلويزيون عنوان کرد: «مگر من از تلويزيون رفته‌ام؟ الان که همه کارهاي من پخش مي‌شود! الان در سينما مشغولم و اگر پيش بيايد در تلويزيون هم کار مي‌کنم.»

بازگشت اين بازيگر و کارگردان خوش اخلاق سينما و تلويزيون، به فضاي صدا و سيما و تلويزيون مي تواند نقش بزرگي در حذف برنامه هاي مبتذل ماهواره اي در خانواده ها داشته باشد. ماهواره، اين غول عظيمي که فرهنگ اصيل ايراني را تا مرز نابودي کشانده است، شايد فقط با بازگشت اين دو کارگردان خوش قريحه که اتفاقا سابقه درخشاني از ساخت سريال در ذهن مردم جامعه دارند، نابود شود.

تجربه در تلويزيون ثابت کرده که برنامه هاي طنز مخاطب بيشتري دارند. که در بين کارگردان‌هاي طناز تلويزيون مهران مديري و رضا عطاران کارهاي ماندگارتري را به معرض نمايش گذاشتند؛ از «شب‌هاي برره» گرفته تا «بزنگاه» و «متهم گريخت». اين خلا فيلمسازان طنز در تلويزيون چنان محسوس شد که منتظري، مسئول روابط عمومي شبکه سه سيما گفت: «ما مشکلي با اين دو هنرمند نداريم و اگر طرحي وجود داشته باشد که مورد موافقت هر دو طرف قرار بگيرد قطعا دوباره با هم همکاري خواهيم داشت به هر حال همه چيز به يک نگاه و کار مشترک بر مي‌گردد که اميدواريم اين اتفاق بيفتد و گرنه ما با يکديگر هيچ گونه مشکلي نداريم و باز هم مي توانيم در کنار هم باشيم.»

رضا عطارن آنقدر مردم و خنداندن آنها برايش اهميت دارد که در نشست نقد و بررسي فيلم «طبقه حساس» که در تالار سعدي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، عنوان کرد:«من خيلي در ميان مردم هستم. ماشين آنها سوار مي‌شوم آنها را مي‌بينم همه از من خواهش مي‌کنند و مي‌گويند کاري بساز تا ما بخنديم به نظرم نياز جامعه امروز خنديدن است. حتي يکي از دوستان منتقد چندي پيش در جايي گفته بود عطاران براي اينکه مردم را بخنداند حاضر است شلوارش را هم پائين بکشد. من حاضرم براي خنداندن مردم شلوارم را هم پائين بکشم. من يک ذره جلوي احساساتم را گرفتم اما اين واقعا نياز جامعه است.»

مدتي پس از اين نشست و حرف و حديث هاي فراوان و واکنش تند جمشيد مشايخي به صحبت هاي اين بازيگر طناز، رضا عطاران در گفتگويي اين سوء تفاهمي را که در ذهن برخي شکل گرفته بود از بين برد و عنوان کرد: «من براي خنداندن مردم حاضرم شلوارم را در بياورم اما زير شلوارم، حتما يک زير شلواري پوشيده ام. چرا که اصلا اين حرف من جز خطوط قرمز سينما و تلويزيون است.»

در حال حاضر شبکه «آي فيلم»، باکسي از کنداکتور خود را به پخش مجدد سريال «متهم گريخت» عطاران اختصاص داده است که از اين هفته روي آنتن خواهد رفت.

4334 نمایش

نظر دادن