تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 اسفند 1392 ساعت 16:06

در کنسرت احسان خواجه امیری چه گذشت؟

شب گذشته احسان خواجه امیری در دو سانس در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا در برابر مردم همدان به روی سن رفت.

خبرگزاری ایسنا: شب گذشته احسان خواجه امیری در دو سانس در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا در برابر مردم همدان به روی سن رفت.

احسان خواجه امیری پس از پنج سال دوباره توانست در همدان به روی سن رفته و برای طرفداران خود اجرا داشته باشد.

استقبال مردم از این خواننده مطرح پاپ به حدی بود که تمامی بلیت‌های دو سانس در روز اول به فروش رفت، گویا 1400 نفر نیز از هم‌اکنون ثبت‌نام کرده‌اند تا در صورت اجرای کنسرت در ماه‌های آینده در اولویت فروش بلیت باشند.

روز گذشته قرار بود احسان خواجه امیری در دو سانس 16 تا 18 و 20 تا 22 به روی سن برود.

سانس اول کنسرت با تاخیر یک ساعتی روبرو شد و این امر نارضایتی مردم را در پی داشت اما احسان خواجه امیری با آغاز کنسرت خود از ساعت 17 به مدت یک ساعت و نیم اجرا داشت تا تاخیر خود را جبران کرده باشد.

قبل از شروع مراسم نوعی ناهماهنگی و بی‌اطلاعی مردم از صندلی‌های خود مشکل ایجاد کرده بود که می‌طلبد عوامل برگزاری مراسم در دوره‌های بعدی در ارائه خدمات مناسب به مردم در این زمینه اقدامات درستی داشته باشند.

در ابتدای مراسم "حمید ترابیان" مجری همدانی برای خوش آمد و دعوت از خواجه امیری به روی سن رفت، وی پس از اعلام اسامی حامیان این کنسرت از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در این مراسم حضور داشت خواست تا این کنسرت در اردیبهشت ماه نیز در همدان برگزار شود.

این خواسته ترابیان با تشویق جمع روبرو شده و گویا خسرو بیات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که تا انتهای کنسرت حضور داشت، این خواسته را قبول کرد.

مردم طولانی شدن صحبت‌های مجری برنامه را برنتافتند و با تشویق‌های خود از او خواستند که تریبون را به احسان خواجه امیری واگذار کند که او نیز این امر را متوجه شده و از گروه خواجه امیری دعوت کرد تا به روی سن بیایند.

هومن نامداری رهبر گروه و نوازنده ساکسیفون، هومن غفاری نوازنده درامز، همایون نصیری نوزانده پرکاشن، محمدکاظمی نوازنده کیبورد، سیامک کریم پور نوازنده ترومبون، علی ضرابی نوازنده ترومپت، مهرداد هزارخانی نوازنده گیتاربیس، امید حجت نوازنده گیتار، احسان نی زن نوازنده ویلن و کامیار ماندگاریان نوازنده ترومپت خواجه امیری را در این کنسرت همراهی می‌کردند.

گروه پس از ورود به سن با تشویق جمع حاضر روبرو شدند و در ادامه نیز خواجه امیری وارد سن شد که علاقمندان این خواننده ایستاده از وی استقبال کردند.

احسان خواجه امیری نیز این محبت را بی‌پاسخ نگذاشته و قطعاتی از آلبوم‌های مختلف را برای آنها اجرا کرد.

وی پس از اجرای اولین قطعه از مردم خواست تا دعایی با هم داشته باشند، او دعا کرد که همه ایرانیان جهان همیشه شاد باشند و گفت: خدا هیچ‌گاه ما را به حال خود واگذار نکند.

اجرای چند قطعه از آلبوم عاشقانه‌ها و قطعه تابان آخرین ساخته خواجه امیری حاضران را به شور آورد.

اما در این بین قطع برق سالن برای چند دقیقه مشکل‌آفرین شد و خواجه امیری با خنده‌های خود پاسخ این مشکل را داد. نوسان برق چند بار در سانس اول تکرار شد.

در بین مراسم یکی از مسئولان ارشاد استان به روی سن رفته و موردی را به خواجه امیری گوشزد کرد که تعجب همگان را برانگیخت.

سانس اول دقایق پایانی خود را سپری می‌کرد که احسان خواجه امیری از مردم خواست تا بین یک قطعه از خود یا یک قطعه از پدر یکی را انتخاب کنند که مردم از وی خواستند یک قطعه از ایرج خواجه امیری را برای جمع اجرا کند. وی آهنگ پرنده را با همخوانی مردم اجرا و سپس خداحافظی کرد.

پس از اتمام کنسرت مردم اصرار داشتند که احسان خواجه امیری در سالن حاضر شده و با آنها عکس یادگاری بگیرد که این امر محقق نشد.

در بین دو سانس خود احسان خواجه امیری به روی سن آمده و سازها را چک کرد، وی همچنین برخی از سازها همچون ویلن و کیبورد را خود نواخت.

سانس دوم بدون تاخیر و در زمان خود آغاز شد.

اما در سانس دوم استقبال بسیار بوده و برخی حاضر بودند ایستاده در مراسم حضور داشته باشند.

در سانس دوم مدیرانی از جمله مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون فرهنگی هنری ارشاد، مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری همدان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان همدان و عوامل حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در این سانس نیز وی قطعات مختلفی اجرا کرد، پس از اجرای چند قطعه هر یک از اعضاء گروه به تک‌نوازی پرداختند که احسان نی‌زن نوازنده ویلن با استقبال پر شور حاضران روبرو شد، وی با هنرمندی کامل مردم را به مجد آورد.

وی همچون سانس اول آهنگ پرنده از ایرج خواجه امیری را برای حضار اجرا کرد و در پایان آهنگ خداحافظی خود را خواند.

وی در پایان از مردم همدان و تمامی ارگان‌ها و عواملی که این کنسرت را برگزار کردند تشکر کرد.

 کنسرت خواجه امیری با نقاط قوت و ضعفی برگزار شد، اما نشاط مردم در این کنسرت نشان داد که آنها از این گونه برنامه‌های فرهنگی استقبال خواهند کرد.

امیدواریم وعده مدیرکل و معاون اداره کل ارشاد اسلامی درباره صدور مجوز کنسرت خواجه امیری در اردیبشهت ماه عملی شود تا مردم فرهنگ‌دوست همدانی بیشتر با این گونه برنامه ها آشتی کنند.

1832 نمایش

نظر دادن