تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 بهمن 1391 ساعت 07:31

نقشه پیچیده دستبرد چهار زن و مرد به گاوصندوق جواهرات

شرق: چهار زن و مرد با طرح نقشه‌ای پیچیده به خانه‌ای دستبرد زدند و 700میلیون‌تومان جواهر را ربودند.
به گزارش خبرنگار ما، ماموران پلیس تهران ساعت 15 روز هفتم‌مهرماه در جریان زورگیری از داخل منزلی در فلکه‌دوم نیرو‌هوایی قرار گرفتند و وقتی به آنجا رفتند زنی به آنان گفت دو سارق، در حالی‌که صورت‌های خود را با نقاب پوشانده بودند وارد خانه شدند و با تهدید چاقو، وی و پسر9 ساله‌اش را در داخل یکی از اتاق‌های خواب محبوس و بیش از سه‌کیلوگرم طلا و جواهرات را به ارزش تقریبی 700میلیون‌تومان سرقت کردند. مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی توضیح داد و گفت:«ساعت 14روز حادثه در حالی‌که در منزل در حال استراحت بودم، ناگهان متوجه حضور دو مرد نقابدار بالای سرم شدم آنها با وجود آنکه متوجه شده بودند باردار هستم دست و دهانم را با چسب بستند و با تهدید چاقو و شوکر، مرا مجبور کردند محل نگهداری کلید گاوصندوق منزل را به آنها نشان بدهم من که نگران فرزندم بودم بدون هیچ‌گونه مقاومتی کلید گاوصندوق را در اختیار آنها گذاشتم.»
این زن ادامه داد:«در حالی‌که سارقان مشغول سرقت طلا و جواهرات بودند، پسر 9ساله‌ام وارد خانه شد و دزدان وی را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند به‌گونه‌ای که سر پسرم شکست. آنها من و پسرم را در یکی از اتاق‌های خواب حبس کرده تا اینکه با شنیدن صدای بسته شدن در آپارتمان متوجه شدم آنها رفته‌اند بلافاصله از طریق در دوم اتاق خواب که به سمت پذیرایی باز می‌شد و سارقان از وجود آن بی‌اطلاع بودند، از آپارتمان خارج شدم و سارقان را در کوچه تعقیب کردم و با فریاد از مردم کمک خواستم اما آنها با سرعت زیاد و در حالی‌که سرنشین عقب موتور چاقویی را برای تهدید افراد در دست خود داشت، موفق به فرار از محل شدند.»
کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته که گفته بود سارقان بدون هیچ‌گونه سرو‌صدایی وارد خانه شدند، به محل سرقت واقع در مجتمعی مسکونی رفتند و مشاهده کردند آپارتمان به در ضدسرقت و الکترونیکی رمز‌دار مجهز است و افراد برای ورود به خانه باید رمز آن را در اختیار داشته باشند. ماموران در ادامه با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پارکینگ مجتمع متوجه شدند سارقان در پارکینگ را به‌راحتی و با استفاده از ریموت باز کرده‌ و با موتوسیکلت وارد پارکینگ شده‌اند.
ماموران در گام بعدی فیلم دوربین‌های مداربسته سایر مجتمع‌های آن محل را بازبینی کردند و توانستند چهره ترک‌نشین موتوسیکلت را به دست بیاورند. تعدادی از همسایگان توضیح دادند این سارق را حدود یک ساعت پیش از فرار، به همراه دو زن جوان در حال تردد در کوچه محل سکونت مالباخته مشاهده کرده بودند. کارآگاهان برای پی بردن به اینکه دزدان چگونه وارد خانه شده‌اند شوهر مالباخته و خود این زن را بار دیگر تحت بازجویی قرار دادند.
همسر مالباخته به کارآگاهان گفت:«من در زمینه ساختمان‌سازی و خرید و فروش املاک فعالیت دارم و در حال حاضر نیز، در میدان شهدا در حال ساخت مجتمع مسکونی هستم و تعدادی از واحدها را نیز برای پیش‌فروش گذاشته‌ام و به همین علت، با نصب آگهی‌فروش در مقابل ساختمان، شماره تلفن همراه خود را نیز برای تماس اعلام کرده‌ام. چند روز پیش شخصی با من تماس گرفت و مدعی شد قصد دارد یکی از واحدها را بخرد او به این بهانه با من قرار ملاقات گذاشت و روز قبل از سرقت مرد و زن جوانی به دفتر کارم آمدند و پس از مدت کوتاهی، آنها را برای بازدید ساختمان سوار خودرو خود کردم و هر سه نفر به مجتمع رفتیم. آنها پس از ‌دیدن ساختمان گفتند برای تنظیم قرارداد تماس خواهند گرفت. من نیز بدون آنکه مشکوک شوم از آنها جدا شدم و پس از چندین ساعت حضور در محل ساختمان، به دفتر کار و از آنجا به خانه بازگشتم اما در زمان باز کردن در پارکینگ متوجه شدم ریموت در ماشین نیست با وجود این، به هیچ‌عنوان تصور نمی‌کردم ریموت پارکینگ سرقت شده باشد.» کارآگاهان با توجه به اظهارات همسر مالباخته، از زن و مرد مشتری چهره‌نگاری کردند و تصاویر به دست‌آمده را به زن مالباخته نشان دادند. وی بلافاصله چهره زن را شناخت و گفت او آرایشگری به نام«شکوه» است. مالباخته در ادامه اظهارات خود به کاراگاهان گفت:«بیش از پنج سال است که من به همراه مادر و خواهرم، به‌عنوان مشتری دایم به آرایشگاهی در نزدیکی میدان شهدا رفت‌وآمد داریم و شکوه نیز در آنجا مشغول به کار است.»  وقتی ماموران به آرایشگاه رفتند فهمیدند آنجا از روز سرقت تعطیل شده است به همین دلیل محل سکونت صاحب آرایشگاه به نام الهام شناسایی و در تحقیقات بعدی معلوم شد این زن 30ساله همزمان با تعطیل کردن آرایشگاه خانه‌اش را نیز تخلیه کرده است. به این ترتیب احتمال دست داشتن الهام در دزدی قوت گرفت و ماموران بعد از مدتی جست‌وجو این زن را روز دهم ماه جاری دستگیر کردند.  الهام در همان تحقیقات اولیه به مشارکت در سرقت اعتراف کرد و گفت:«همراه شکوه و همسرش رضا و برادرشوهرش علی نقشه سرقت را طراحی کردم و یک ساعت قبل از سرقت برای نشان دادن دقیق محل سکونت مالباخته، به همراه شکوه و رضا به آنجا رفتم.»
ماموران بعد از شناسایی محل سکونت شکوه و شوهرش در میدان خراسان، آنجا را تحت‌نظر گرفتند و سرانجام پس از چند ساعت مراقبت‌های پلیسی مشاهده کردند شکوه و علی به خانه بازگشته‌اند. آن دو با دیدن ماموران سعی کردند با خودرو سواری پژو206 از محل متواری شوند. ماموران نیز در عملیات تعقیب و گریز به لاستیک‌های خودرو شلیک کردند و پس از توقف خودرو، شکوه بلافاصله دستگیر شد اما علی تلاش داشت به صورت پیاده متواری شود که وی نیز، از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دستگیر شد. بازجویی از آن دو فاش کرد رضا با پول حاصل از فروش قسمتی از طلا و جواهرات مسروقه خودرو پژو206 خریده اما مدتی بعد در تصادف رانندگی عابرپیاده‌ای را مجروح کرده و از سوی دستگاه قضایی به پرداخت دیه محکوم شده است اما به علت نداشتن بیمه‌نامه، در زندان به سر می‌برد. رضا نیز بعد از انتقال به پلیس آگاهی به مشارکت در سرقت اعتراف کرد.
شکوه و الهام در اظهارات خود عنوان کردند مالباخته از مشتری‌های قدیمی آرایشگاه آنها بوده و به دلیل چندین سال آشنایی، ارتباط نزدیکی بین آنها ایجاد شده بود و دو زن به تدریج اطلاعات دقیقی از مالباخته در خصوص وضعیت مالی، محل سکونت، شغل همسر، تعداد اعضای خانواده، نگهداری طلا و جواهرات در داخل منزل و... به دست‌آورده‌اند. شکوه درباره نحوه به دست آوردن رمز در ورودی آپارتمان نیز گفت:«یک‌بار که مالباخته به آرایشگاه آمده بود یکی از آشنایانش به خانه‌اش رفت و این زن تلفنی رمز را به او گفت مدتی بعد همین اتفاق تکرار شد و ما مطمئن شدیم آنها رمز در را عوض نمی‌کنند.» بنا بر این گزارش متهمان اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

 

1695 نمایش

نظر دادن