تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 تیر 1392 ساعت 07:19

سرقت‌های سریالی پستچی قلابی از زنان در آسانسور

پلیس در تعقیب مردی است که با معرفی خود به‌عنوان مأمور پست، زنان خانه دار را به داخل آسانسور مجتمع‌های مسکونی کشانده و با تهدید چاقو دست به سرقت طلاهایشان می‌زند.

نخستین شکایت از این مرد خشن اول مرداد سال گذشته مطرح شد. شاکی زن جوانی بود که با مراجعه به کلانتری 110تهران، مدعی شد هدف حمله سارق خشنی در داخل آسانسور قرار گرفته است. او در تشریح ماجرا گفت: ساعتی قبل در خانه بودم که زنگ آیفون به صدا درآمد. گوشی را که برداشتم، مرد جوانی مدعی شد که مأمور پست است و قصد تحویل بسته‌ای را دارد.

بی‌آنکه در مجتمع را باز کنم، از خانه خارج و سوار آسانسور شدم تا به مقابل در بروم. وقتی آسانسور در طبقه همکف توقف کرد و در باز شد، مردی حدودا 25ساله را دیدم که مقابل در ایستاده بود. او چاقویی در دست داشت و به محض باز شدن در آسانسور، شروع به تهدید من کرد. در آن لحظه وحشت کرده بودم و نمی‌دانستم که وی چه نیتی دارد.

مرد جوان درحالی‌که اجازه نمی‌داد در آسانسور بسته شود، گفت که اگر به حرفش گوش نکنم، مرا مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. وی سپس گردنبند طلایم را دزدید، با چاقو گردنم را مجروح کرد و به سرعت از مجتمع خارج شد و سوار بر یک موتورسیکلت مشکی پا به فرار گذاشت.با شکایت زن جوان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق خشن شروع شد.

تیمی از مأموران پایگاه شانزدهم پلیس آگاهی تهران با چهره نگاری سارق، جست و جو برای شناسایی وی را شروع کردند اما هنوز ردی از وی به‌دست نیامده بود که شکایت‌های مشابه دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت؛ شکایت‌هایی که همه آنها از سرقت‌های سریالی مأمور قلابی پست از زنان خانه دار حکایت داشت.یکی دیگر از شاکیان زن جوانی بود که به مأموران گفت: بعد از ظهر 13شهریورماه91، شخصی زنگ آیفون واحد ما را به صدا درآورد و مدعی شد که از اداره پست آمده و پستچی است.

او پرسید: شما مالک هستید یا مستأجر؟ و من پاسخ دادم که مالک هستم. وی در ادامه مدعی شد که سند تفکیک‌شده واحد آپارتمان را آورده و خواست به مقابل در بروم و آن را تحویل بگیرم.شاکی ادامه داد: با آسانسور به طبقه همکف رفتم اما زمانی که به پارکینگ رسیدم و در آسانسور باز شد، مرد جوانی را دیدم که مقابل در ورودی مجتمع ایستاده بود. او مدعی شد که مأمور پست است و سند را اشتباهی به همسایه طبقه بالایی تحویل داده و باید آن را پس بگیرد و به من بدهد. من هم به داخل آسانسور برگشتم که نزد همسایه بروم اما قبل از بسته شدن در آسانسور، مرد جوان با چاقو به سمت آسانسور آمد و مانع از بسته شدن آن شد. او با فحاشی تیغه چاقو را روی صورتم گذاشت و پس از سرقت طلاهایم به سرعت فرار کرد و سوار بر موتورمشکی رنگش، از آنجا دور شد. در آن لحظات به‌خاطر ترس و وحشت حتی جرأت نکردم او را تعقیب کنم و از همسایه‌ها کمک بخواهم.

با افزایش شکایت‌ها، مأموران متوجه شدند که تمامی این سرقت‌ها از سوی یک نفر صورت می‌گیرد؛ جوانی حدودا 25ساله با قدی بلند و چشم و ابروی مشکی و لباس‌های اسپرت. فردی که سوار بر یک موتورسیکلت طرح هوندا125 مشکی به سراغ طعمه‌هایش می‌رود و با معرفی خود به‌عنوان مأمور پست، نقشه‌های شومش را عملی می‌کند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: با توجه به ارتکاب سرقت‌های مشابه از سوی این مرد، قاضی پرونده مجوز انتشار تصاویر چهره‌نگاری شده متهم تحت تعقیب را صادر کرده و از کسانی که وی را می‌شناسند و از مخفیگاهش خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055574 و 51055516 در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. همچنین شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از مأمور قلابی، به اداره آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: همشهری

823 نمایش

نظر دادن