تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 خرداد 1392 ساعت 09:58

رقابت‌ مادر مقتول‌ و همسر متهم‌ در انتخابات‌ شورای‌ شهر+عکس

مجله مهر: نکته جالب لیست های انتخاباتی انتخابات شورای شهرتهران، رقابت وابستگان طرفین پرونده کهریزک در انتخابات است.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران، اگرچه در سایه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است، اما در حاشیه این رقابت، اتفاق جالبی افتاده است و آن هم رقابت میان بستگان طرفین پرونده جنجالی بازداشتگاه کهریزک است. از یک سو مادر یکی از مقتولان کهریزک و از سوی دیگر، همسر متهم اصلی پرونده، حاشیه این انتخابات را خبرساز کرده است.

4 سال پس از اتفاقات خبرساز بازداشتگاه کهریزک، حالا دو زن در دو طرف پرونده، سودای ورود به شورای شهر تهران را دارند. از یک سو مادر یکی از درگذشتگان پرونده و از سوی دیگر همسر متهم اصلی پرونده.

«زهره حقیقی»55 ساله، مادر مرحوم محسن روح الامینی و همسر عبدالحسین روح الامینی، یکی از 31 نامزد معرفی شده در لیست «جبهه ایستادگی« است. لیستی  که حامیان «محسن رضایی » آن را منتشر کرده اند. حقیقی که دکترای  داروسازی دارد، سوابقی همچون عضویت در کمیته استراتژی سرطان سینه و کارشناسی دفتر توسعه و هماهنگی نظام تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت را در کارنامه سوابق خود دارد.

 


از طرف دیگر هم همسر دادستان سابق تهران ، متهم اصلی پرونده کهریزک و رئیس پرحاشیه سازمان تامین اجتماعی سودای ورد به ساختمان «بهشت» و شورای شهر تهران را دارد.

«هما فلاح تفتی » که یکی از 31 نامزد مورد حمایت لیست منتسب به اسفندیار رحیم مشایی است، همسر سعید مرتضوی است. او در حالی در لیست انتخاباتی «زنده باد بهار» قرارگرفته است که در کنار او نامهایی چون پروین احمدی نژاد و عبدالرضا شیخ الاسلامی (وزیر سابق رفاه که در جریان انتصاب مرتضوی استیضاح شد و رای اعتماد از مجلس نگرفت) دیده می شود. او  که پزشک است، درفاصله سال های ۸۸ تا ۹۲ با احکام همسرش سعید مرتضوی از سرپرستی یک کلینیک به معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان تامین اجتماعی منصوب شد . حالا در لیست مورد حمایت مشایی و احمدی نژاد قراگرفته است.

 

 


باید منتظر ماند و دید آیا شاکیان و متهمان پرونده کهریزک، نمانیده ای در «بهشت» خواهند داشت یا نه؟

1821 نمایش

نظر دادن