تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 فروردين 1396 ساعت 15:55

بازیگر معروف زن: دعا می‌کنیم دولت و ظریف بمانند

بازیگر «نلسون ماندلا برای همیشه» با بیان اینکه این پروژه سینمایی مضمونی درباره صلح و مهربانی دارد، به حمایت های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از این پروژه اشاره کرد و گفت: دعا می کنیم دولت و آقای ظریف در کار خود باقی بمانند.

به گزارش ایرنا، مهتاب کرامتی بازیگر این پروژه سینمایی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این پروژه سینمایی درباره صلح و مهربانی است و چقدر خوب است که در دنیای پر از جنگ و خشونت کسانی هستند که می‌توانند جهان را برای ما بهتر کنند.

وی با بیان اینکه در تولید این اثر کارشکنی های بسیاری صورت گرفت که باعث طولانی شدن روند تولید آن هم شد، ادامه داد: اما باید از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تشکر کنیم که همواره در این پروژه همراه ما بودند.
بازیگر فیلم سینمایی «مزار شریف» در ادامه در پاسخ به سووالی درباره اینکه اگر دولت در انتخابات پیش رو تغییر کند و با توجه به حمایت های وزیر امور خارجه، پروژه با مشکلاتی مواجه خواهد شد یا نه، توضیح داد: ما هم مانند بسیار از مردم دعا می کنیم که دولت و آقای ظریف در کار خود باقی بمانند.
کرامتی افزود: فیلم ما به دور از شعار زدگی مفهوم مهربانی و صلح را که در تمام دنیا یک دریافت از آن می‌شود را به شکلی جهانشمول ترویج خواهد داد.
بازیگر فیلم سینمایی «جامعه دران» خاطرنشان کرد: خوشحالم از اینکه در این پروژه حضور دارم و معتقدم باید صبوری کرد و پشتکار داشت تا مسیر برای رسیدن به هدف مناسب هموار شود.

** اولین نمایش فیلم در سازمان ملل
در ادامه نشست خبری پروژه سینمایی «نلسون ماندلا برای همیشه»، میثم شاه بابایی کارگردان این پروژه گفت: پروژه سینمایی «نلسون ماندلا برای همیشه» از زمان فوت نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی کلید خورد. قصد ابتدایی ما ساخت مستندی درباره مراسم مرگ ماندلا بود اما بعد از چند اتفاقی که در مراسم ماندلا افتاد مسیر فیلم تغییر کرد و تصمیم گرفتیم یک درام به فیلم اضافه کنیم تا مستندی داستانی شکل گیرد.
وی افزود: ماندلا در این فیلم یک سمبل است و تلاش کرده ایم جریان فکری نلسون ماندلا را پی ریزی کنیم.
کارگردان «نلسون ماندلا برای همیشه» ادامه داد: خیلی نمی شود برای فیلم مرز مستند یا داستانی تعریف کرد اما این پروژه برای خود من یک پکیج بزرگ است که امیدوارم به خوبی تهیه شود.
شاه بابایی گفت: اصل ماجرا از اینجا شکل گرفت که در زمان مرگ ماندلا یک نوزاد در روستای زادگاه ماندلا به دنیا می‌آید و چند اتفاق دیگر که ما را به جای رفتن به فرودگاه برای بازگشت به تهران در آفریقا ماندگار کرد و تا به امروز درگیر این ماجرا برای تولید فیلم هستیم.
وی با بیان اینکه فیلم های امروز سینمای ایران از قصه و قهرمان دور شده اند، افزود: تمام تلاش خود را کرده ایم که این فیلم به سینما نزدیکتر باشد.
این کارگردان سینما گفت: پروژه تا حدود زیادی پیش رفته و در بخش های پایانی قرار دارد و اکنون آفریقا در فصل مناسبی برای فیلمبرداری قرار دارد.
شاه بابایی درباره اولین نمایش فیلم نیز توضیح داد: با رایزنی هایی صورت گرفته، اگر بتوانیم فیلم را تا پایان جولای (تیر و مرداد) آماده کنیم احتمالا در نشست سالانه سازمان ملل اکران خواهد شد.

** «نلسون ماندلا برای همیشه» تریبونی برای نشان دادن صلح دوستی ایرانیان
تهیه کننده پروژه «نلسون ماندلا برای همیشه» نیز در این نشست گفت: کار اصلی من تهیه کنندگی نیست اما چند فیلمی را تا به حال تهیه کرده ام، بعد از این نیز تصمیم داشتم به صورت جدی وارد عرصه فیلمسازی و سینما شوم.
مهدی کریمی تفرشی با بیان اینکه این فیلم تریبون خوبی برای نشان دادن صلح دوستی ایرانیان است، افزود: امیدوارم بتوانیم این فیلم را در تمام دنیا اکران کنیم تا تبلیغات غلطی که علیه ایران می شود را به نوعی خنثی کند.
وی درباره هزینه تولید این فیلم خاطرنشان کرد: چون با برخی از روسای جمهوری کشورهای مختلف باید گفت وگو شود و اینکه همواره در سفر هستیم، بطور قطع هزینه تولید بالایی خواهد داشت که با اکران گسترده هم به سود دهی نمی‌رسد اما واقعیت این است که هنوز خیلی هزینه نهایی پروزه مشخص نیست.
این تهیه کننده خاطرنشان کرد: به عنوان یک ایرانی دوست داشتم فیلمی درباره صلح تهیه کنم و تقریباً تمامی عوامل این پروژه با نگاهی معنوی وارد این کار شده اند.
به گزارش ایرنا، در این نشست تیرداد کیایی، امیر شریعت بازیگران فیلم، سودابه خسروی طراح گریم، و پورصمدی مدیر فیلمبرداری نیز حضور داشتند.

1707 نمایش

نظر دادن