تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 دی 1395 ساعت 12:52

خداحافظی با باندهای فرود! + تصاویر

تولیدکنندگان پهپاد با الهام از طبیعت و شیوه فرود پرندگان، سیستمی در هواپیماها و پهپادها ابداع کرده‌اند که مانند پرندگان روی زمین فرود می‌آیند.

به گزارش آنا به نقل از دیلی‌میل، محققان با ترکیب طراحی یک بال ویژه و الگوریتم‌های ماشین یادگیری پهپادی را طراحی کرده‌اند تا سیستمی ایجاد کنند که به این دستگاه اجازه دهد مانند پرنده‌ها روی زمین فرود بیاید.

بال‌های این هواپیما و پهپاد به گونه‌ای طراحی شده است که قادر است در مکان‌های کوچک یا محدود فرود بیاید که در حوادثی چون فجایع انسانی به راحتی از آنها می‌توان به عنوان نیروی کمکی استفاده کرد.

پژوهشگران دانشگاه بریستول و سرویس‌های دفاعی BMT تلاش کردند تا با افزودن ساختار جدید بال هواپیما و  پهپادها با الهام از بال پرندگان، بال‌های فعلی هواپیماها و پهپادها را تغییر دهند. در ساختار جدید، این بال‌ها قادرند در وسط پرواز تغییر شکل دهند. این حالت مخالف بال‌های غیرقابل تغییر پهپادها و هواپیماهای فعلی است به طوری که انعطاف‌پذیری آنها را کاهش می‌دهد.

این بال‌های ویژه به پهپاد اجازه می‌دهد هنگام فرود شیرجه بزنند به طوری که بال‌های خود را درست مانند پرنده در حال شیرجه هنگام فرود، بالا می‌آورد. محققان برای کنترل این سیستم پیچیده بال، از الگوریتم‌های ماشین یادگیری براساس الهام از طبیعت برای فرد کنترل‌کننده پرواز استفاده کردند.

پژوهشگران این پهپاد را روی زمین مورد آزمایش قرار دادند تا روش جدید فرود آن را به نمایش بگذارند. استفاده از این روش‌های جدید ماشین یادگیری در دینامیک پروازهای غیرخطی و کنترل به محققان امکان می‌دهد که پهپادهایی با مانور بالا طراحی کنند.

ماه گذشته، محققان با الهام از پرواز پرنده‌ها، پهپادی ساختند که حین پرواز قادر است مانند پرنده‌ها بال‌های خود را باز و بسته کند و علاوه بر مانور بالا هنگام پرواز، مقاومت زیادی نیز در برابر باد دارد.

4424 نمایش

نظر دادن