تاریخ انتشار: شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 13:40

تله‌ای به نام قلیان‌های بی‌ضرر؛ این قلیان با لپ تاپ شارژ می‌شود! +تصویر

افزایش گرایش جوانان به استعمال دخانیات و قلیان زمینه‌های کسب و کار عده‌ای از سودجویان را فراهم کرده است به طوری که پیش از این با یک تماس تلفنی، کمتر از 10 دقیقه قلیان در منزل شما تحویل داده می‌شد و امروز نیز پیشرفت تکنولوژی، قلیان‌هایی قابل شارژ و جیبی را روانه بازار کرده است که نگرانی و هشدار وزارت بهداشت را در پی دارد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، در روزهای اخیر معاونت درمان وزارت بهداشت با انتشار تصویری از قلیان‌های جیبی نسبت به استعمال و رواج آن در بین دانش آموزان و دانشجویان هشدار داد.

این قلیان جیبی همراه، دارای یک باتری است که به وسیله کابل یو اس پی به لپ‌تاپ وصل شده و قابل شارژ است. این دستگاه شامل مخزنی است که مایع قلیان یا همان اسانس درون آن ریخته می‌شود و توسط قسمت گرمایشی به دود تبدیل می‌شود.

 قیمت این قلیان جیبی و سبک بین 50 هزار تومان تا 200 هزار تومان اعلام شده است که به دلیل حجم کم و آسانی در حمل، این نوع قلیان از استقبال بسیاری نزد جوانان برخوردار است به طوری که وزارت بهداشت نیز از رواج آن ابراز نگرانی می‌کند. همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت، مایع(قطره) این قلیان حاوی مواد اعتیاد آور و با اسانس‌های متنوع و مختلف است. به گزارش آنا،‌ با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجوگر می‌توان به شمار بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی قلیان شارژی و جیبی دسترسی پیدا کرد که به راحتی این وسیله اعتیاد آور را به برای افراد ارسال می‌کنند حتی در برخی از این سایت‌ها یک هدیه ویژه نیز برای خریدار در نظر گرفته‌اند به طوری که این قلیان هم‌زمان برای دو نفر قابل استفاده است.این فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی در تبلیغاتشان مدعی می‌شوند که بسیار کم‌جا و دارای کیف مخصوص و شیک است که با استفاده از آن می‌توان به راحتی سیگار و قلیان را ترک کرد. براساس ادعای این فروشگاه‌ها قلیان جیبی شارژی تاییدیه اتحادیه اروپا CE را دارد.جالب اینجاست که با وجود مشخص بودن محل توزیع این نوع قلیان‌های جیبی و شارژی، هیچ یک از نهادهای مسئول از جمله وزارت بهداشت و نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامی اساسی در راستای جمع آوری این مراکز صورت نداده و تنها به اعلام هشدار بسنده کرده‌اند.
 
 
1624 نمایش

نظر دادن