تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 09:21

سقوط هواپیما در استان فارس، توهم بود؟!

روز گذشته سایت‌ها و خبرگزاری‌های کشور خبری مبنی بر سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در شهرستان اقلید منتشرکردند که ساعاتی بعد ازسوی همان مسئولان تکذیب شد که این گونه اطلاع‌رسانی بی‌شک جای سؤال دارد.

دیروز معاون فرماندار اقلید حدود ظهر از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در نزدیکی روستای «خنجشت» شهرستان اقلید خبر داد.وی بیان کرد: اهالی روستای خنجشت اقلید در تماس‌هایی مدعی شدند صدای برخورد هواپیما با زمین و سقوط آن را شنیده‌اند. به همین خاطر گروه‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر برای خدمت‌رسانی به محل حادثه اعزام شدند. اما هنوز از تعداد تلفات احتمالی و میزان خسارت اطلاعاتی در دسترس نیست.

وی افزود: با این حال به نظر می‌رسد مردم محلی دچار اشتباه شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز بعدازظهردیروز با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر سقوط هواپیمای جنگی در اطراف شهرستان اقلید گفت:موضوع خبر سقوط هواپیما در اطراف اشهرستان اقلید در دست بررسی است.وی اظهار داشت از آنجا که این خبر از سوی مردم محلی منطقه به دستگاه‌های امدادرسان اعلام شده با اعزام تیم‌های نظارتی تلاش داریم موثق بودن خبر را اعلام کنیم.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مردم منطقه شهرستان اقلید مطرح کرده‌اند که درساعت ۱۳:۳۰ در اطراف این شهرستان دود سیاهی شبیه دود هواپیمای سقوط کرده، آسمان منطقه را سیاه‌پوش کرده است.اما ساعتی بعد فرمانداراین شهرستان اعلام کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته از طریق برج مراقبت فرودگاه‌های شیراز و اصفهان، فرودگاه‌های ارتش، نیروی انتظامی و سپاه، هیچ پروازی در این ساعت و با مشخصه‌های اعلامی، انجام نشده و این خبر صحت ندارد.اما بی‌تردید این گونه اطلاع‌رسانی جای پرسش اساسی دارد.

منبع:ایران

703 نمایش

نظر دادن