تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آبان 1395 ساعت 09:45

ویدئوی جنجالی پرواز اژدها در آسمان چین! +عکس

کانال "ApexTV" چندی پیش ویدیوی جنجالی در یوتیوب پخش کرد که می‌گوید از یک "اژدهای" در حال پرواز بر فراز منطقه‌ای کوهستانی در نزدیکی مرز چین-لائوس فیلمبرداری شده است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از 24 آنلاین، انتشار این ویدیو بحث جنجال‌برانگیزی را درباره ساختگی بودن آن به راه انداخته است.

15742286-89e6-438e-bf0c-8485167e777f_16x9_600x338

در این ویدیوی 5 دقیقه‌ای مقعطی از آن برای چند بار به طور آهسته تکرار می‌شود، اما دقیقا گفته نشده که در کجا این "اژدها" مشاهده شده است.

کانالی که این ویدیو را پخش کرده برای اینکه روایت خود را به واقعیت نزدیک‌تر کند گفته است که چه بسا موجودی که در این ویدیو مشاهده می‌شود متعلق به یک خزنده پرنده از نوع "پتروداکتیل" باشد، اما این "خزنده پرنده" که در واقع دایناسوری پرنده بوده همزمان با دیگر دایناسورها منقرض شده است.

پتروداکتیل
پتروداکتیل

پتروداکتیل نخستین مهره‌داری بوده که می‌توانسته پرواز کند. زیست‌شناسان بر این باورند که پتروداکتیل‌ها یا همان دایناسورهای بالدار که چثه بزرگی داشتند نسلشان میلیون‌ها سال پیش منقرض شده است.

اژدها نیز پرنده‌ای افسانه‌ای است که در اساطیر بابلی، مصری، ایرانی، چینی و اروپایی جایگاه خاصی داشته است.

یک نقش برجسته در عراق، مردوخ خدای بابل را در حال نبرد با اژدهایی نشان می‌دهد که روح شریر تیامات از دهانش خارج می‌شود. در این نقش بر اساس اساطیر بین‌النهرین اژدها بال ندارد.

در فرهنگ دهخدا اژدها: "جانوری اساطیری بشکل سوسماری عظیم دارای دو پر، که آتش از دهان می‌افکنده و پاس گنج‌های زیرزمین می‌داشته است."
در فرهنگ دهخدا اژدها: "جانوری اساطیری بشکل سوسماری عظیم دارای دو پر، که آتش از دهان می‌افکنده و پاس گنج‌های زیرزمین می‌داشته است."

در اساطیر چین و ژاپن سر اژدها، همچون سر گرگ است. پوزه‌ای دراز و دهانی باز دارد که زبانه آتش از آن می‌جهد.

اژدهای چینی
اژدهای چینی

اژدها در فرهنگ اساطیری چین همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته در ادیان این سرزمین اژدها همیشه حیوانی نیرومند و سهمگین اما مقدس بوده و به خاطر بخشیدن آب و باران پرستیده می‌شده است.

2185 نمایش

نظر دادن