تاریخ انتشار: شنبه, 10 مهر 1395 ساعت 11:59

بازیگر زن پیشکسوت: ما مرده زنده هستیم/ نمی‌خواهم اعتبار و سابقه‌ام را زیر سؤال ببرم!

پری امیرحمزه معتقد است که این روزها پیشکسوت‌ها مثل مرده زنده شده‌اند و جایی برای ادامه فعالیتشان در سینما و تلویزیون وجود ندارد.

پری امیرحمزه در گفت‌وگو با آنا گفت: «من از 17سالگی سابقه اجرای تئاتر و بازی در تلویزیون را دارم، اما در گذشته این مسائلی را که امروز هنر نمایش با آن درگیر است نداشتیم.»
وی ادامه داد: «در آن زمان تفاوتی بین هنرمندان زن و مرد وجود نداشت و همه به یکدیگر احترام می‌گذاشتند و در کنار یکدیگر بودند. جوی کاملا دوستانه و سرشار از احترام به یکدیگر وجود داشت و هنرمندان در کنار هم فقط به اجرا و بازی بهتر فکر می‌کردند.»

بازیگر سریال «در پناه تو» در مورد غیبتش در تلویزیون طی سال‌های اخیر گفت: «مرتبا از تلویزیون و برای بازی در سریال‌ها متن‌هایی برایم ارسال می‌شود که بخوانم و کارهای زیادی پیشنهاد شده است، اما واقعا کارهای خوبی نیست و نسل من نمی‌توانند سریال‌هایی را که الان ساخته می‌شود بازی کنند.»

وی افزود: «ما نمی‌توانیم گذشته خود را برای بازی در چند سریال خراب کنیم. نسل من و همکارانم، افرادی فرهنگی و هنری هستیم و داستان حضور ما در تئاتر، سینما و تلویزیون متفاوت است.»

بازیگر سریال «آرایشگاه زیبا» در ادامه و در مورد نسلی که وارد سینما و تلویزیون شده‌اند گفت: «باید کمی صبر کرد و اجازه داد تا ببینیم این نسلی که وارد تلویزیون و سینما شده‌اند به کجا خواهند رفت و امیدوارم که نسلی موفق باشند.»

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر هم اگر متن خوب و نقش خوب پیشنهاد شود با کمال میل به ایفای نقش خواهم پرداخت، گفت: «متن و فیلمنامه بالاترین جایگاه را در انتخاب نقش برای بازیگر دارد. متن باید حرفی برای گفتن داشته باشد و ارتباط با مخاطب باید در اولویت فیلمنامه نویسی قرار گیرد. باید بدانیم که چه حرفی را و به چه نوعی می‌خواهیم به مخاطبان انتقال دهیم.»

امیرحمزه ادامه داد: «در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که یا کاری به پیشکسوت‌های ما پیشنهاد نمی‌شود و یا کارها به‌قدری ضعیف است که کسی تمایلی برای حضور در آنها ندارد و حاضر نیست اعتبار و سابقه‌اش را زیر سوال ببرد. به همین دلیل عده‌ای از همکاران من بازنشسته و خانه‌نشین شده‌اند. ما مرده زنده هستیم و این برایمان سخت است. متاسفانه حرف در این مورد زیاد است اما نتیجه‌ای ندارد.»

1631 نمایش

نظر دادن