تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 شهریور 1395 ساعت 14:14

جریمه به علت روسری سر کردن در کنار دریا !

یک زن فرانسوی مسلمان می‌گوید به علت داشتن حجاب در سواحل کن جریمه شده و همچنین با او به علت نژاد، مذهب و قومیتش «بدرفتاری» شده است.

به گزارش آخرین نیوز از بی بی سی، این زن متولد شهر تولوز فرانسه که تنها با نام سیام از او یاد شده گفته در حالی که با دو فرزند خود در ساحل قدم می‌زده سه مامور پلیس به او گفته‌اند پوشش او صحیح نیست.

سیام همچنین گفته در هنگام گفتگو با ماموران پلیس مردمی که در ساحل حضور داشتند اطراف آنها جمع شده‌اند و برخی از حاضران به او گفته‌اند که «برو به مملکت خودت».

شهردار کن هفته گذشته پوشیدن آنچه به مایوی اسلامی - بورکینی شهرت یافته را در سواحل این شهر ممنوع کرد.

با وجود این، سیام، ۳۴ ساله، گفته او بورکینی نپوشیده بوده بلکه تنها به همراه شلوار و پیراهنی که بر تن داشته روسری هم سرش بوده است.

او گفته: من قصد شنا کردن نداشتم و فقط پاهایم را در آب کنار ساحل گذاشته بودم.

آن طور که این زن مسلمان فرانسوی به رسانه‌ها گفته بعد از نزدیک شدن او به دریا، یک مامور پلیس به او سوی او آمده و از او پرسیده آیا از قوانین جدیدی که در مورد سواحل کن وضع شده باخبر است و وقتی سیام در جواب به او گفته خیلی این خبر را دنبال نکرده، مامور پلیس به او گفته برای شنا کردن در سواحل کن باید پوشش مناسب بر تن داشته باشد.

به گفته سیام، سپس مامور پلیس به او گفته اجازه دارد در ساحل بماند اگر روسری‌اش را طوری ببندد که شبیه «هِدبَند» (سربند) جلوه کند و وقتی سیام از این کار سرباز زده، پلیس برگه جریمه‌ای به مبلغ ۱۲ دلار و ۴۵ سنت برای او نوشته است.

به گفته سیام، در این دقایق کم‌کم حاضران در ساحل به دور او و ماموران پلیس جمع شده‌اند و در حالی که بعضی به جانبداری از سیام پرداخته‌اند، بعضی از حاضران هم ضمن تشویق و کف زدن برای پلیس به سیام گفته‌اند «برگرد خونه خودت. ما اینجا کاتولیک هستیم».

اظهارات سیام از سوی خبرنگاری که در محل این واقعه حضور داشته است تایید شده است.
سیام گفته بنا دارد نسبت به صدور این جریمه اعتراض کند.

در همین حال، شهردار کن در واکنش به این واقعه گفته کسی به علت روسری داشتن نباید جریمه شود و اگر این خانم (سیام) معتقد است بی‌عدالتی در حق او شده می‌تواند رسما اعتراض کند.

848 نمایش

نظر دادن